طراحي-اسکرو-لوله-اي

اسکرو لوله ای یا کانوایر شیبدار Inclined Screw Conveyors

اسکرو لوله ای معمولاً از کمی بالاتر از موقعیت افقی تا حداکثر 45 درجه از موقعیت افقی کار می کنند. با افزایش درجه شیب، به دلیل اثرات جاذبه و عقب افتادن مواد حجیم ، راندمان انتقال مواد، کاهش می یابد.

راندمان انتقال اسکرو لوله ای تحت تأثیر زاویه شیب، مشخصات مواد فله مخصوص، نوع دهانه اسکرو و گام پره ها قرار دارد. شرکت تجهیز توسعه تارتن، توصیه می کند اسکروها را با استفاده از کمترین درجه شیب ممکن برای حداکثر کارایی طراحی نماید.

خرید نوار نقاله

موارد زیر ویژگی های طراحی و ساخت است که باید هنگام طراحی یک اسکرو مورب در نظر بگیرید:

  • شیب تا 10 درجه ) از دست دادن در انتقال کارایی کمتر از 10 درصد است. یک اسکرو با پیچ و مهرهU و پیچ کامل پیچ برای اکثر موارد کافی است. با افزایش سرعت اسکرو ، افزایش قطر آن یا کاهش گام پره ها ، می توان از دست دادن راندمان را جبران کرد.
  • شیب بین 10 و 20 درجه ) از دست دادن در انتقال کارایی معمولاً بین 10 تا 40 درصد در شیب های تا 20 درجه است. یک اسکرو با زیره و پیچ 2/3 گام برای اکثر موارد کافی است. با افزایش سرعت یا قطر اسکرو می توان از دست دادن بازده را جبران کرد.
  • شیب بین 20 و 30 درجه ) از دست دادن در انتقال کارایی معمولاً بین 10 تا 70 درصد در شیب های تا 30 درجه است. نوار نقاله اسکرو با محفظه لوله ای و گام کاهش یافته (1/2 یا 2/3) برای اکثر کاربردها توصیه می شود. با افزایش سرعت یا قطر اسکرو می توان از دست دادن بازده نیز جبران کرد.
  • شیب بین 30 و 45 درجه) از دست دادن در انتقال کارایی معمولاً بین 30 تا 90 درصد در شیب های تا 45 درجه است. اسکرو با محفظه لوله ای و گام پره ها (1/2 یا 2/3) و قطر بیشتر برای بیشتر موارد توصیه می شود. افزایش سرعت اسکرو نیز لازم است. قطر لوله دستگاه اسکرو لوله ای 16 سانتی متر می‌باشد

قدرت اضافی محرک، برای غلبه بر جاذبه و عقب افتادن مواد حجیم برای همه موارد فوق لازم است.

شرکت تجهیز توسعه تارتن ، توانایی ارائه نیازهای تحویل شما را با ارائه راه حل های مناسب را دارد. نیروهای ما از پرسنل فروش و مهندسی مجرب تشکیل یافته که می توانند به شما در طراحی اجزا و سیستم های سفارشی متناسب با کاربرد دقیق شما کمک کنند با استفاده از فرایندهای ناب و تکنیک های تولیدی می توانیم زمان تحویل قطعات و سیستم ها را کاهش دهیم. دستگاه اسکرو لوله ای قابلیت انتقال مواد تا شیب 90 درجه را دارد.

شرکت تجهیز توسعه تارتن،  برای درک کاربرد شما و ارائه بهترین راه حل با شما همکاری خواهد کرد. هنگام طراحی راه حل مناسب برای برنامه شما ، سازگار با محیط واحد تولیدی، مشخصات مواد انبوه ، میزان خوراک و سایر عوامل در نظر گرفته می شوند. مخزن دستگاه اسکرو لوله ای استیل و گالوانیزه است.

ساخت مخازن فلزی

دستگاه اسکرو لوله ای

دستگاه اسکرو لوله ای يا شيب دار يکي از انواع بالابر هاي اسکرو مي باشد که وظیفه انتقال مواد را بر عهده دارد. در این نوع از اسکرو يا بالابر، مارپیچ هایی حول يک لوله کشیده می ‌شوند و سپس از طریق گیربکس به چرخش در می آیند. در اثر چرخش اسکرو لوله اي مصالحی مانند سیمان، آرد و دیگر مواد از سمت لوله ورودی به سمت لوله خروجی انتقال داده می شوند. این دستگاه اسکرو لوله اي همچنين برای انتقال سیمان از سیلو و از سيلو به باسکول و از باسکول به قیف و یا میکسر مورد استفاده قرار مي گيرد. اسکرو لوله اي به عنوان يک بالابر در زوایای مختلفی بين 0 تا 70 درجه تغيير پيدا مي کند. این دستگاه بالابر با ساختار لوله ای شکل قابلیت انتقال مواد با چگالی نسبتا زیاد را نیز دارا مي باشد که این ویژگی به دلیل مارپیچ بودن آن به وجود آمده است.

يک عدد اسکرو کانواير لوله ایيک عدد اسکرو کانواير لوله ای

طراحي اسکرو لوله ای

در طراحی اسکرو لوله ای مانند خود اسکرو کانواير عوامل مختلفي دخيل مي باشند. از اين عوامل نوع ماده اي که قرار است انتقال پیدا کند اهميت ويژه اي دارد. پس از آن سنگینی و حجم اين بار انتقالی براي طراحي اسکرو لوله اي اهميت پيدا مي کند. همچنين عوامل ديگري از جمله محل و مکان قرارگیری دستگاه اسکرو و شرایط جوی محیط اطراف تاثیرگذار هستند.

 

جنس اين دستگاه از آهن يا استیل مي باشد. لوله هاي اسکرو بايد داراي استاندارد خاصي باشند. لوله ‌های اسکراب بايد طي پروسه جوشکاری زیر پودری بين قطر 14 اینچ تا 32 اینچ و ضخامت بين 4 تا 10 میلیمتر تولید شوند. همچنين گرید های مختلف فولاد براي ساخت اسکرو لوله ای بر اساس سفارش مشتری انتخاب می شوند. علاوه بر امکانات در فرآیند کنترل کیفیت، لوله ها نيازمند استانداردهاي ديگري نيز مي باشند. اين تولیدات بايد مطابق استانداردهای معتبري چون AWWA-C200 جهت استفاده در لوله های آب و  IPS MPI  جهت استفاده در لوله های نفت وگاز انجام شوند.

اسکرو لوله اي معمولاً از کمی بالاتر از موقعیت افقی تا حداکثر 45 درجه از موقعیت افقی کار می کند. با افزایش درجه شیب ، به دلیل اثرات جاذبه و عقب افتادن مواد حجیم، راندمان انتقال مواد، کاهش می یابد.

عملکرد اسکرو لوله ایعملکرد اسکرو لوله ای

عملکرد اسکرو لوله ای

در دستگاه اسکرو لوله ای براي انتقال مواد، اسکرو روی یک شفت مرکزی ثابت مي شود و روی بدنه آن به چرخش در می آید. در طی این پروسه چرخش اسکرو بر روي بدنه شفت، مواد و مصالح در امتداد کف و کناره‌های لوله اسکرو و در فضای باقی مانده خالی بین مارپیچ نوسان و حرکت مي کنند. این حرکت در اسکرو لوله ای باعث لغزش ذرات مواد و مصالح روی هم می گردد و حرکت رو به جلو را سهولت می بخشد. ازاین نوع دستگاه اسکرو يا مارپیچ های انتقال، در صنایع فله ای بيشترين استفاده انجام مي گيرد و بيشترين كارايي را در اين بخش از صنعت دارا مي باشد. در اسکرو لوله ای مواد مصالح ریخته شده به داخل آن از دهانه پایینی به آساني به دهانه بالایی انتقال می یابند. يکي ديگر از مزاياي استفاده از اسکرو لوله ای آن است که مواد و مصالح داراي حداقل اتلاف در حين جابجايي و انتقال مي باشند. همچنين به نيروي انساني كمتري براي انجام كار نياز است.

مجموعه اسکرو کانوايرهامجموعه اسکرو کانوايرها

لوله های حلزونی اسکرو در اسکرو لوله ای در سایزها و اندازه هاي گوناگوني و با توجه به ظرفیت انتقالي اين دستگاه در خط تولید استفاده می شوند. اين اسکرو ها بر اساس مصارف مختلفي كه مي توانند مورد استفاده قرار گيرند، سایز و طول و جنس متفاوتي دارند که در ادامه به برخي از آنان و ظرفيت توليدي هر يک اشاره شده است. براي مثال اسکرو 12 اینچی ظرفیت و توانايي انتقال 80 تن در ساعت را دارا مي باشد. و يا اسکرو لوله ای 10 اينچي که ظرفیت انتقال 60 تن در ساعت را دارد. اسکرو 8 اینچ در يک دستگاه مي تواند 40 تن مواد و مصالح را در ساعت انتقال دهد و اسکرو اینچي به عنوان يک اسکروي کوچک تنها توانايي انتقال 20 تن در ساعت را دارا مي باشد. بر اساس نوع مواد و محل استفاده و نياز مصرف كننده مي توان هر کدام از اين اسکروها را طراحي کرد.

دستگاه سرند

مزاياي اسکرو لوله ای

دستگاه اسکرو لوله اي مزايا و ويژگي هاي بيشماري دارد. از جمله مزيت هاي اين دستگاه بالابر امکان تعمير و نگهداري آسان آن در شرايط مختلف مي باشد. اين دستگاه با جلوگيري از ورود گرد و غبار شرايط را براي نگهداري بهتر و بيشتر دستگاه براي مصرف کننده فراهم مي کند. همچنين اسکرو لوله اي مصرف انرژي بسيار پاييني دارد که همين مصرف پايين انرژي به عنوان يك مزيت باعث محبوبيت اين دستگاه در بين مصرف کنندگان گشته است.

اسکرو لوله اي به عنوان مارپیچ های انتقال مواد در کارخانه های مختلفي مانند کارخانه تولید مواد دارویی،  کارخانه فرآوری مواد معدنی و شیمیایی و مواد غذایی و… كاربردهاي بسيار زيادي دارد. کاربرد اسکرو لوله اي در صنعت سیمان براي استفاده در کارخانه های بتن، سیمان، جدول، تیر برق، دیوار های بتنی و انتقال اين مواد مي باشد. از اين دستگاه در صنعت مواد غذايي براي انتقال موادي همچون گندم، ذرت، آرد و…مي توان استفاده کرد. همچنين اسکرو لوله اي جهت حمل گچ و آهک و ماسه و انتقال آنها نيز كاربرد فراواني دارد. همچنين اسکرو لوله اي براي انتقال پودر در صنايع وابسته به کشاورزی کاربرد دارد. پودر از دریچه ورودی وارد اين انتقال دهنده مي شود و به وسیله مارپیچ در حال دوران داخل بدنه استوانه ای اين دستگاه جابجا شده و به سمت دریچه خروجی رانده می شود.

ساختار اسکرو لوله اي به اين شكل است که از یک لوله اصلی و یک لوله مرکزی که قطر کمتری دارد و پره هایی که حول محور لوله آن قرار گرفته اند، تشکیل شده است. در اين دستگاه توسط یک الکتروموتور که بر روی یک شاسی نصب شده انتقال مواد صورت مي گيرد. در ابتدای اين لوله اصلی یک عدد قیف برای ریزش مواد و در انتهاي آن یک لوله برای تخلیه مواد تعبیه شده است.می توان در اسکرو لوله اي این دو لوله را بصورت فلنج دار طراحی کرد که مانع از گرد و غبار حاصل شده از انتقال مواد گردد.

اسکرو لوله ای یا کانوایر شیبدار Inclined Screw Conveyors

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید