قیمت سنگ شکن کوبيت

سنگ شکن کوبیت

سنگ شکن کوبيت جهت خردکردن مصالح کوهی و یا رودخانه ای در سایزهای حدود 10 الی 20 سانتیمتر می باشند. روتور این سنگ شکن ها به صورت افقی با سرعت زیاد دوران می کند، یکی از انواع مدل سنگ شکن های ضربه ای، مدل کوبیت می باشد. که براساس میزان ظرفیت و به عنوان سنگ شکن ثانویه در خطوط خردایش معادن مورد استفاده قرار میگیرد، بطوریکه کوبیت در ظرفیت های 80، 100 ،120،180 و 240 تن درساعت در این شرکت ساخته می شوند.

 

مشخصات فنی انواع سنگ شکن کوبیت
ردیفمدل (cm)حداکثر ابعاد ورودی (mm)ابعاد مصالح خروجی (mm)ظرفیت تولید(t/h)قدرت موتور (kw)وزن دستگاه (ton)
1کوبیت 8050-800-2060-80506
2کوبیت 10050-1000-2580-100507.5
3کوبیت 12050-1500-30100-12070-7511.5-12
4کوبیت 18050-2000-35150-1809014.5-15

شرح سنگ شکن های ضربه ای ( Impact Crushers )

دو نوع تأثیرگذار سنگ شکن های عمودی و ضربه افقی هستند. سنگ شکن افقی (HS) سنگ خرد شده توسط سنگ نهفته با چکشهایی که به روتور چرخان محکم می شوند. ضربه عمودی شفت (VSI) از سرعت به عنوان یک نیروی اصلی برای خرد کردن سنگ استفاده می کند. سنگ شکن کوبيت برای عملیات خردایش، از طریق دوران روتور طراحی میشود.

خرید سنگ شکن فکی

در سنگ شکن های ضربه ای، جهت خردایش بجای فشار، از مواد ضربه ای بمانند چکش استفاده می کنند. این نوع سنگ شکن برای استخراج معادن ، متالورژی ، سیمان ، مصالح ساختمانی ، صنایع شیمیایی و صنایع آب و برق و غیره مناسب است. سنگ شکن های ضربه ای کوبیت از یک موتور که دارای 2 تا 6 پره است و با سرعت زیاد دوران میکند ، تشکیل شده اند. نقش پره ها ، پرتاب قطعات بار ورودی بطرف جدار داخلی سنگ شکن است. بر روی جدار داخلی دستگاه نیز تعدادی سپر (صفحات عاجدار از جنس سخت فولاد منگنزدار) نصب شده است که نقش ماله را ایفا میکند و قطعات بار ورودی در اثر برخورد با آنها خرد میشوند. سرعت حرکت پره ها 15 تا 50 متر در ثانیه است و سرعت قطعات بار ورودی در هنگام برخورد با موانع به حدود 6/1 برابر سرعت پره ها میرسد. وضعیت سپر ها قابل تنظیم است. به علاوه در صورت ورود یک جسم خارجی سخت ( مثل قطعات فلزی ) ، این سپر ها امکان خروج جسم از دستگاه را میدهند. سنگ شکن کوبيت به بهترین شکل مصالح خروجی طراحی شده است.

توصیف ضربه سنگ شکن

نسبت خرد کردن سنگ شکن های ضربه ای کوبیت در مسیر بسته به حدود 10 تا 30 میرسد و میتوان از آنها به عنوان وسیله ای مناسب برای خرد کردن مواد تا ابعاد کوچکتر از 15 میلیمتر استفاده کرد.

میزان نرمه تولید شده در این وسیله نسبتا زیاد است. این سنگ شکن کوبيت برای خرد کردن موادی با سختی سایندگی زیاد متناسب نیست . توصیه می شود از سنگ شکن های ضربه ای در مواقعی که مدار سیلیس کمتر از 7% می باشد، استفاده شود. در غیراینصورت، استفاده از آن برای خردایش موادی با مقدار سیلیس بیشتر و حتی ماسه سنگ ها، منتج به افزایش بسیار سنگین  هزینه های نگهداری و تعمیرات دستگاه می شود.

دستگاه سرندمکانیزم خردایش

دستگاه سنگ شکن کوبيت با استفاده از سرعت بالای روتور، به مواد شکسته شده از مراحل قبل ضربه وارد می کند. مواد ورودی پس از ضربه چکش خرد شده و دوباره به صفحه پوشش برخورد نموده و در نهایت از درگاه تخلیه خارج می شود. کاربر می تواند فاصله بین قاب پشتی و قاب روتور را تنظیم کند، که با این روش اندازه و شکل دانه مواد را می توان تغییر داد.

ویژگی های عملکرد:

  • یک ساختار ساده ، عملکرد منحصر به فرد ، مناسب برای خرد کردن سنگ سخت.
  • مصرف انرژی کم ، عملکرد بالا ، نسبت خردایش سنگ شکن زیاد ، به طور کلی 10-20 ، تا 50-60.
  • با عملکرد شکل دادن ، محصول به شکل مکعب ، تراکم بسته بندی بالا ، اندازه تخلیه قابل تنظیم ، روند شکست ساده است.
  • توزیع دانه بندی مناسب
  • به راحتی می توان مقدار تغذیه خط تولید را تنظیم کرد و اندازه خوراک را افزایش داد.
  • استفاده از تجهیزات شکست ضربه از مواد جدید مقاوم در برابر سایش و از جنس فولاد منگنزدارساخته شده، بنابراین چکش صفحه ، صفحه ضربه و صفحه آستر دارای طول عمر بیشتری است.
  • استفاده و نگهداری آسان ، می تواند به عنوان سنگ شکن انتخابی استفاده شود.
  • قطعات سنگ شکن صفحه پوشش ضربه ای منحصر به فرد ، مخصوصاً برای خرد کردن سنگ سخت ، کارایی بالا و صرفه جویی در مصرف انرژی.

از سنگ‌شکن کوبيت به عنوان سنگ شکن های اولیه و ثانویه میتوان استفاده کرد. انواع سنگ شکن های ضربه ای  در دو تیپ ساده و هیدرولیکی در مدل های یکطرفه و دو طرفه (نظیر مدلهای کوبیت 80، کوبیت 100، کوبیت 120 و کوبیت 180) و انواع HS (HS7, HS10,HS14 ,HS16) که در ظرفیت های 80، 100 ،120،180، 240 و حتی تا 300 تن درساعت در شرکت تجهیز توسعه تارتن ساخته می شوند.

آسیاب چکشی

دستگاه سنگ شکن کوبيت يكي ديگر از انواع سنگ شکن هاي ضربه اي مي باشد که با نيروي ضربه عمل خرد کردن تکه هاي سنگ را انجام مي دهد. اين سنگ شکن ضربه اي از نوع افقي مي باشد يعني بر اساس حرکت و سرعت روتور عمل خرد کردن صورت مي پذيرد. سنگ شکن کوبيت را مي توان به عنوان سنگ شکن اوليه، ثانويه و يا نوع سوم مورد استفاده قرار داد. دستگاه سنگ‌شکن کوبيت يک دستگاه خرد کن معدني محسوب مي گردد و در بيشتر معادن و کارخانه هاي فرآوري جزو مهم ترين و اولين خطوط فرآوري محسوب مي گردد. سنگ‌شکن کوبيت فرايند خرد کردن مواد را بر اساس چرخش روتور خود انجام مي دهد. از انواع مدل هاي سنگ شکن کوبيت مي توان به مدل جک دار و مدل معمولي نام برد. هر دو مدل معرفي شده داراي بدنه هايي با قابليت باز شدن و جمع شدن مجدد هستند. هم چنين اين نوع سنگ شکن  داراي قابليت و امكان تعويض قطعات و ارتقا دستگاه و تنظيم پیچ های دهانه بار خروجی به منظور کنترل اندازه مواد خروجی مي باشد.

سنگ شکن کوبیت HS10

از دستگاه سنگ شکن کوبيت عموما براي خرد کردن سنگ هاي معدني که سختي بالايي دارند استفاده مي شود. خرد کردن موادي که سختي بالايي دارند نيازمند وجود نيروهاي قوي و زيادي است که تيغه هاي مستحکم به وجود مي آورند. سنگ شکن کوبيت داراي اين تيغه ها مي باشد در صورتي که ساير مدل هاي سنگ شکن فاقد چنين قابليتي مي باشند. سنگ‌شکن کوبيت يکي از تجهيزاتي است که به طور معمول در خطوط کارخانه هاي شن و ماسه موجود مي باشد و بيشترين کاربرد را در توليد شن و ماسه مورد نياز صنايع دارا مي باشد. اين دستگاه سنگ شکن به دليل وجود نيروي زياد روتور به ميزان نيروي محرک کمتری نیازمند است. قطعات و تجهيزات داخلي سنگ شکن کوبيت موجود مي باشند و به راحتي مي توان قطعه جايگزين را يافت. از اين رو نگراني بابت تعويض و خرابي قطعات داخلي وجود ندارد.

ساخت مخازن فلزی

ويژگي هاي سنگ شکن کوبيت

سنگ شکن کوبيت داراي قدرت خرد کردن بسيار بالايي مي باشد. هم چنين محصول توليد شده به صورت چند وجهي ميباشد و براي استفاده در صنايع توليد بتن و سيمان مناسب مي باشد. نقطه قوت ديگر اين دستگاه امکان تعمير و نگهداري آسان آن مي باشد و دسترسي به قطعات يدكي که به راحتي يافت مي شوند . جهت سهولت در بازديد و تعميرات دريچه هاي متعددي در اين سنگ شکن تعبيه شده است. هم چنين اين قطعات داراي قيمت مناسبي مي باشند. چکش ها و سندان ها در سنگ شکن کوبيت قابليت رگلاژ دارند و بين آن ها دهانه هاي قابل تعويضي وجود دارد. چکش ها عملكردي شش مرحله اي در داخل اين دستگاه دارند و به راحتي قابل تعويض مي باشند. کار کردن اين چکش ها در شش لبه باعث مصرف 75 تا 85 درصدي آن ها مي گردد. در بدنه سنگ شکن کوبيت به عنوان پوشش از ورق ضد سايش CK45 استفاده شده است. در ساخت روتور نيز از اين قطعات و ورق هاي ضد سايش استفاده شده است. تمامي قطعات در دستگاه سنگ شکن کوبيت داراي کنترل کيفي بوده و جهت افزايش طول عمر از سيستم روانكاري در آن استفاده مي شود. براي آن که گرد و غبار به قطعات آسيب نرسانند، بلبرينگ ها در وضعيت محافظت شده اي قرار گرفته اند. سنگ شکن هاي کوبيت تنها مدل سنگ شکنهای ضربه اي مي باشند که روتور آن ها داراي محافظ مي باشد. اين محافظ باعث مراقبت از روتور مي گردد و با تعويض و نگهداري به موقع ساليانه، عمر مفيد سنگ شکن افزايش مي يابد اين گونه بسياري از هزينه هاي جايگزيني کاهش مي يابد.

خرید سنگ شکن کوبيت

عملکرد سنگ شکن کوبيت

بدنه هاي هر دو نوع معمولي و جک دار سنگ شکن کوبيت قابليت باز شدن به دو بخش را دارا مي باشند. اين باز شدن در واقع امکان تعویض قطعات و هم چنين ارتقا عملياتي اين دستگاه را فراهم مي آورد.. از سوي ديگر سنگ شکن کوبيت توانايي کنترل اندازه و سايز شن و ماسه خروجي را به وسيله پيچ هايي که به منظور تنظيم دهانه باز تعبيه شده اند را دارا مي باشد.

ساختار سنگ شکن کوبيت

سنگ شکن هاي کوبيت از يک روتور که بين دو تا شش رديف پره چکش دارد، تشکيل شده اند. اين روتور در واقع مهمترين و حياتي ترين قطعه در داخل اين سنگ شکن می باشد. اين روتور با سرعت بسيار زيادي دوران مي کند. پره هاي چکشي به منظور پرتاب قطعات بار ورودي مانند سنگ و املاح و مواد معدني به طرف جدار داخلي سنگ شکن کوبيت تعبيه شده اند. بر روي اين جدار داخلي سنگ شکن تعدادي سپر آج دار که از آلياژ هاي ضد سايش ساخته شده اند، نصب گردیده است. وظيفه‌ي اين سپرهاي آج دار ايفاي نقش هم چون مانع مي باشد. قطعات بار ورودي در اثر برخورد با اين موانع خرد و تکه تکه مي شوند. سرعت نسبي حرکت اين پره ها بين پانزده تا پنجاه متر بر ثانيه مي باشد.

هم چنين دانه بندي بار خروجي توسط سيستم رگلاژ سنگ‌شکن کوبيت قابل تنظيم مي باشد. تيپ هاي ساده و هيدروليكي دستگاه سنگ شکن کوبيت توانايي توليد بار تا 240 تن در ساعت را دارا مي باشند که توسط اين رگلاژ

ها کنترل مي شود. لازم به ذکر است که ميزان ورودي نيز بين پنجاه تا دويست ميلي متر قابل تنظيم مي باشد.

بازده سنگ شکن کوبيت براي توليد شن و ماسه بيشتر از ساير انواع سنگ شکن ها مي باشد و در کنار ساير ويژگي هاي اين دستگاه باعث شده که کوبيت به سنگ شکني مهم و مفيد در صنعت تبديل گردد.

انواع مختلف سنگ در برابر خرد شدن دارای واکنش ها و رفتارهای متفاوتی می باشند. بعضی از آن ها به راحتی خرد می شوند، برخي تبدیل به پودر می شوند و برخی ديگر نیز بسیار مقاوم و ساینده هستند و به سختي خرد مي شوند. استفاده از سنگ شکن کوبيت براي مواد سخت و ترد و يا نيمه سخت مناسب است اما اين سنگ شکن ها براي كار بر روي سنگ هاي نرم و مرطوب كارايي مناسب را ندارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید