سرند-چیست-؟

سرند چیست ؟

 

 

 

یکی از مسائل و معضلاتی که همواره در صنایع مختلف مطرح می باشد، شیوه و روشی برای حمل و جداسازی مواد و سنگ های گوناگون از یکدیگر می باشد. برای جابجایی و حمل مواد و همچنین تفکیک و جداسازی این مواد از یکدیگر، دستگاه‌ های متعددی موجود می باشد. دستگاه سرند یکی از این تجهیزاتی است که برای حمل مواد و تفکیک و جداسازی سنگ های معدنی و شن و ماسه از یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد . دستگاه سرند در بسیاری از کارخانه ها و کارگاه ها و معادن کاربرد زیادی دارد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 09128182561  تماس بگیرید.

از این دستگاه برای تفکیک دانه بندی مصالح و مواد معدنی که قطری تا 1 میلیمتر را دارا می باشند، مناسب است و مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته و پیش از آن که از دستگاه سرند برقی برای تفکیک مواد استفاده شود، استفاده از الک های دستی رایج بود و در کارگاه های مختلف مورد استفاده قرار می گرفت. دستگاه های الک دستی ظرفیت بسیار کمتری برای تولید و تفکیک مواد از یکدیگر نسبت به سرندهای برقی داشتند. اما در زمان حال با پیشرفت تکنولوژی و اختراع  دستگاه های سرند برقی که توانایی تفکیک و جداسازی چندین تن مواد معدنی را در ساعت دارا می باشند، کار بسیار راحت تر گشته است.

برای استعلام قیمت با شماره 09128182561  تماس بگیرید.

ویژگی های سرند

دستگاه سرند یکی از دستگاه های مهم و اصلی در بسیاری از معادن و کارگاه ها می باشد که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. از دستگاه سرند که به منظور دسته بندی کردن و تفکیک و جدا نمودن مواد معدنی گوناگون در اندازه های مختلف استفاده می شود. اندازه این مواد بین بازه بزرگ 350 میکرون تا 350 میلی متر متغیر می باشد. دستگاه سرند می تواند با توجه به نیاز مصرف کننده در یک یا چند طبقه طراحی و ساخته شود و سپس مورد استفاده قرار گیرد. از این دستگاه های تفکیک کننده در قسمت های مختلف فرآوری مواد به منظور جداسازی و دسته بندی مواد خروجی و ورودی استفاده می گردد.

خرید نوار نقاله

به شکل مرسوم از سرند ها برای تفکیک مواد و سنگدانه های درشت تر استفاده می شود. حال آن که در صنعت برای تفکیک مواد ریزی که کمتر از 500 میکرون قطر دارند، معمولا از هیدروسیکلون ها استفاده می گردد. دستگاه های سرند دارای ویژگی های دیگری نظیر یک ساختار و ساختمان محکم و مستحکم با مقاومت بالا می باشند. بدنه های این دستگاه از ورقه هایی که بدون درز جوش هستند ساخته می شوند و جهت تنظیم و کنترل دامنه ارتعاش آن ها از وزنه هایی از جنس چدن که قابل تعویض نیز می باشند استفاده می گردد. شفت های داخلی این دستگاه معمولا از جنس فولاد آلیاژی می باشند. برای بازدهی بیشتر این دستگاه ها به خوبی آب بندی شده اند و یک سیستم کامل روانکاری برای آن ها تعبیه شده است. همچنین دستگاه سرند به سهولت و آسانی قابلیت نصب و حتی تعویض قطعات را دارا می باشد. از این رو استفاده از این دستگاه بسیار راحت می باشد و همین امر باعث محبوبیت آن در صنایع مختلف گردیده است.

جهت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت میتوانید با شماره 09128182561 تماس بگیرید.

سرند-گریزلی

انواع سرند

سرندها دارای انواع گوناگون و با کاربردهای متنوع در صنعت می باشند. از انواع مدل های این دستگاه ها که در بازار موجود و قابل استفاده می باشد، می توان به سرند لرزشی، سرند گریزلی و سرند دورانی اشاره کرد. این دستگاه غربالگر صنعتی به شکل گسترده در صنایع گوناگونی نظیر صنایع شیمیایی، مواد معدنی، سنگ معدن، خطوط تولید سیمان، نگهداری از آب، ذوب فلزات و… کارایی دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. در این صنایع از این دستگاه به منظور غربالگری مواد و طبقه بندی کردن آن ها استفاده می شود. از این دستگاه به خصوص برای دسته بندی و طبقه بندی کردن موادی که توده ای شکل هستند مانند زغال سنگ یا مواد معدنی یا ذغال کک و یا مانند این ها استفاده می گردد و کارایی بیشتری دارد و ابزار موثری شناخته می شود.

آسیاب چکشی

جهت دسته بندی کردن انواع دستگاه های سرند می توان حدود 40 نوع گوناگون سرند که ساخته و در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، نام برد. این انواع مختلف از این دستگاه، دارای مکانیزمی می باشد که در آن یک محور خارج از مرکز حرکت و نیروی دورانی و همراه با ویبره و لرزشی منظم را ایجاد کرده و باعث می شود که تمام سیستم دستگاه فرآیند تفکیک و دسته بندی صورت گیرد. برخی از انواع سرندها به طور اختصاصی به منظور کار سنگین کردن و طبقه بندی کردن مواد معدنی در اندازه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. اما برخی دیگر از آن ها که اندازه کوچک یا متوسطی دارند،  به منظور تفکیک و طبقه بندی کردن مواد معدنی ریزتری مورد استفاده قرار می گیرند و کار سبک تری انجام می دهند.

عملیات خرد کردن مواد از ابعاد اولیه خارج شده از معدن برای بدست آوردن ابعاد درجه بندی مناسب برای خوراک آسیا با استفاده از سنگ شکن فکی انجام می شود

برای دریافت قیمت با این شماره 09128182561  تماس بگیرید.

کاربرد و عملکرد

دستگاه های سرند دارای کاربردهای فراوانی در کارخانه های  گوناگونی نظیر کارخانه فرآوری مواد، کانه آرایی و همین طور صنایع معدنی می باشند. از دستگاه سرند درقسمت های مختلف این کارخانه ها به منظور جلوگیری کردن از وارد شدن قطعات کوچک تر به گلوگاه سنگ شکن استفاده می شود. این کار به جهت جلوگیری از اتلاف انرژی و افزایش دادن راندمان دستگاه و مقدار ظرفیت آن استفاده می گردد. از دیگر کارایی هایی که برای دستگاه سرند می توان نام برد، جلوگیری کردن از ورود تکه های درشت تر مواد معدنی از یک مرحله خرد کردن مواد به مرحله دیگر آن و تهیه سنگ دانه هایی با اندازه معین می باشد.

خرید سنگ شکن فکی

از دیگر قسمت هایی که در آن ها این سرندهای صنعتی کارایی دارند می توان به صنایع مواد غذایی اشاره کرد. در این کارخانه ها نوعی سرند مورد استفاده قرار می گیرد که در بسته بندی مواد خوراکی مانند حبوبات و بادام زمینی و تخمه و… برای یک دست کردن محصول نهایی تولید شده کاربرد دارد. همچنین این دستگاه تفکیک کننده در صنایع معدنی نیز کاربرد فراوانی دارند. از سرند خاک و ماسه جهت جدا نمودن سنگ ریزه و شن و ماسه از یکدیگر استفاده می شود. از کاربردهای دیگر این دستگاه می توان به کاربرد آن در صنایع وابسته به کاغذ سازی نام برد. در کارخانه های ساخت کاغذ و کارتن برای جدا کردن چسب و نایلون از خمیر کاغذ استفاده می شود.

جهت استعلام قیمت دستگاه سرند با شماره 09128182561  تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید