خرید-دستگاه-فیدر-ویبره-ای

فیدر ویبره ای یا فیدر ارتعاشی VIBRATING FEEDERS

فیدر ویبره ای به طور گسترده ای در خرد کردن و غربالگری تجهیزات معادن و کارخانه‌جات فرآوری مواد معدنی، صنایع شیمیایی و صنایع معدنی و غیره استفاده می شود. این ماشین آلات توسط سیلو هایی با ظرفیت های مختلف جهت تغذیه و هدایت مصالح و مواد اولیه به درون سنگ شکن به‌کار گرفته می شود. یاتاقان های انتخاب شده در این دستگاه با توجه به کار در شرایط سخت مورد استفاده قرار گرفته اند و همچنین رول برینگ های بشکه ای دوبل نیز در راستای همین شرایط و کنترل حرکت دورانی در این دستگاه مورد استفاده قرار میگیرند. انتقال خوب و یکنواخت، تحمل بار و فشار سنگین و حرکت خارج از مرکز از مشخصات این دستگاه به شمار می رود. این ماشین با حرکت های ریز و یکنواخت خود که به دلیل طراحی و ساخت محور ارتعاشی خارج از مرکز آن می‌باشد و تولید حرکت خطی مواد اولیه را به طور یکنواخت به دستگاه سنگ شکن منتقل می کند.

فیدر ویبره ای

هنگامی که فیدر ویبره ای کار می کند، موتور ویبره شافت خارج از مرکز یا بلوک خارج از مرکز را به سمت جلو هدایت می کند و از نیروی گریز از مرکز تولید شده توسط چرخش بلوک خارج از مرکز برای ایجاد محفظه فیدر و ویبراتور در یک دایره مداوم یا دایره تقریبی استفاده می شود مواد عمده و دانه ای موجود در سیلوی ذخیره به طور یکنواخت، منظم و مداوم به دستگاه گیرنده منتقل می‌شود.

شرکت تجهیز توسعه تارتن با توجه به نیاز مشتریان قادر به ساخت انواع فیدر ویبره ای یا ارتعاشی ، جهت قرارگیری در شرایط سخت و کارکرد طولانی و مداوم برای تغذیه سنگ شکن های اولیه می‌باشد، به‌طوریکه مشخصات فنی فیدر های ویبره ای که بیشترین کاربرد را در معادن و صنایع معدنی دارند در جدول زیر ذکر شده است.

مشخصات فیدر ویبره ای
ردیفنوع فیدرابعاد تعداد طبقهقدرت موتور (kw)
1ویبره ای 1002000*1000111
2ویبره ای  1102200*1100111
3ویبره ای  1202500*1200111

شرحی بر انواع فیدر

فیدر در فرهنگ لغات، به معنی تغذیه کننده می‌باشد. دستگاه فیدر ویبره ای نوعی از تجهیزات تغذیه ای است که می تواند مواد عمده با دانه بندی متغییر را از سیلوی ذخیره به دستگاه های گیرنده (دستگاه های مرحله اولیه خردایش نظیر سنگ شکن فکی و یا هیدروکن (ژیراتوری) )  به طور یکنواخت، منظم و مداوم تغذیه کند. که به طور گسترده ای در صنایع سیمان، معادن، صنایع متالورژی، زغال سنگ، صنایع شیمیایی، سرامیک، غلات، برق و سایر شرکت‌های صنعتی و معدنی مورد استفاده قرار گرفته است.

دستگاه سرند

فیدر ویبره ای به صورت سیستماتیک طراحی شده که برحسب استفاده از آن، متنوع و متفاوت می‌باشد. به همین دلیل با توجه به نوع استفاده و ظرفیت تولید، شرکت تجهیز توسعه تارتن بر اساس نیاز و سفارش مشتریان، فیدر های مختلفی با حجم و ظرفیت های مختلف طراحی و می‌سازد. از مزایای استفاده از دستگاه های فیدر ساخت شرکت تجهیز توسعه تارتن ، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تغذیه یکنواخت بار به دستگاه های خردایش
  • تنظیم میزان بار ورودی به سنگ شکن
  • استحکام بالا
  • کاهش مصرف انرژی
  • کاهش نیروی انسانی
  • افزایش تولید
  • افزایش بازدهی خط خردایش
  • افزایش طول عمر دستگاه ها

شرکت تجهیز توسعه تارتن فیدر ویبره ای را در دو مدل و طرح گریس خور و طرح واسکازینی به مشتریان عرضه می نمائید، به‌طوریکه طرح واسکازینی هرچند که قیمت تمام شده آن بالاتر است ولی هزینه های سرویس و نگهداری آن‌ها به‌مراتب پایین تر از فیدرهای طرح گریس خور می باشد. ضمناً در شرایط یکسان و بدلیل همین مزیت، طول عمر قطعات طرح واسکازینی بیشتر از طرح گریس خور می‌باشد.

دستگاه فیدر ویبره ای ایده آل ترین تجهیزات برای تحقق بخشیدن به اتوماسیون تولید است. شرکت تجهیز توسعه تارتن براساس دانه بندی و نوع مواد، حجم و ظرفیت تولید و مشخصات فیزیکی مواد، قادر به، طراحی و ساخت انواع فیدر های زیر می باشد :

  • فیدرهای ویبره ای (Vibrating Feeders)
  • فیدرهای شاتونی (Reciprocating Feeder)
  • فیدرهای گریزلی (Grizzly Feeder Or Vibrating Grizzly Feeder)

خرید سنگ شکن فکی

دستگاه فيدر ويبره ای

يکي از انواع دستگاه هاي فيدر صنعتي که به عنوان تعزيه کننده ساير تجهيزات در کارخانه ها و معادن گوناگون مورد استفاده قرار مي گيرد، دستگاه فیدر ویبره ای مي باشد. فیدر ویبره ای به طور معمول در ابتداي خطوط توليد و خرد کردن مواد قرار مي گيرد. اين دستگاه فيدر که با نام فيدر ارتعاشي نيز شناخته مي شود، براي مناسب براي استفاده در شرايط سخت كاري مي باشد. همچنين اساس طراحي و ساخت اين فيدر ويبره اي بر مبناي مدت زمان کارکرد زياد و طولاني بوده و اين فيدر صنعتي مي تواند در اين ساعات طولاني به طور مستمر تغذيه کننده سنگ شکن ها در خطوط توليد و خردايش مواد باشد. دستگاه هاي فیدر ویبره ای همراه با سيلوهاي ذخيره مواد با ظرفيت ها و حجم هاي متفاوت براي تغذيه و هدايت و ارسال مصالح و مواد معدني به داخل سنگ شکن ها در صنايع مختلف به کار گرفته مي شوند. انواع ياتاقان هايي كه در توليد اين محصول به کار گرفته شده اند، مناسب براي شرايط سخت كاري مي باشند. به عنوان مثال استفاده از رولبرينگ هاي بشكه اي شكل دوبل نيز به همين دليل صورت گرفته است و همچنين اين رولبرينگ ها قادر به کنترل حرکت چرخشي دستگاه نيز مي باشند.

 

ويژگي هاي فيدر ويبره اي

از ويژگي هاي فیدر ویبره ای مي توان به توانايي انتقال بار و مواد خوب و یکنواخت آن اشاره کرد. اين دستگاه تغذيه تحمل بار بالايي دارد و زير بار فشار سنگين دچار مشکل يا خرابي يا توقف نمي گردد. همچنين حرکت خارج از مرکز يکي از ويژگي هاي دستگاه فیدر ویبره ای مي باشد. در واقع حرکت هاي ريز و يكنواخت اين دستگاه به دليل طراحي و وجود يک محور ارتعاشي خارج از مرکز در داخل آن مي باشد. به دليل وجود همين محور ارتعاشي خارج از محور است که فیدر ویبره ای مي تواند انتقال بار به ساير دستگاه ها را به طور يكنواخت به انجام برساند  و در توليد با حرکت خطي مواد اوليه نقش آفريني کند.

بیشتر بخوانید

دستگاه فیدر ویبره ای به طور گسترده در معادن سنگ کوهي و همچنين معادن سنگ آهن مورد استفاده قرار مي گيرد. اين دستگاه فيدر داراي مزاياي بسياري مي باشد كه از ميان آنها مي توان به قدرت تخليه سريع بار اشاره کرد. همچنين برخورداري اين دستگاه تغذيه از يک الکتروموتور جداگانه باعث منحصر به فرد شدن اين دستگاه صنعتي گشته است. اين فيدر صنعتي داراي استهلاک بسيار پاييني بوده و طول عمر درازي دارد و مي تواند تا ساليان طولاني بدون نياز به تعمير و تعويض و به شکل مستمر در معادن فعاليت کند. از مهم ترين ويژگي هاي فيدر ويبره اي که باعث افزايش بكارگيري آن گشته است، کاستن از استهلاک سنگ شکن اولیه مي باشد که سبب افزایش یافتن طول عمر قطعات آن دستگاه مي گردد.

دستگاه-فیدر-ویبره-ای

از مزاياي ديگر دستگاه فیدر ویبره ای يا ارتعاشي مي توان به ضريب عملکرد خوب و قابليت اطمينان بالاي آن اشاره کرد. اين فيدر صنعتي مي تواند تا حد بسيار خوب و قابل قبولي هزينه هاي توليد و هزينه هاي عملياتي را بهينه سازي نمايد. در صنايع مختلف و در معادني که نيازهاي خاص و غير مرسومي وجود دارد، استفاده از اين نوع فيدر گزينه بسيار مناسب و کارآمدي براي رفع نيازها مي باشد. همچنين با توجه به استهلاک پايين دستگاه و طول عمر آن، تعميرات احتمالي فيدر ويبره اي و همچنين نگهداري از آن به راحتي ممکن مي باشد و هزينه هاي بسيار كمي را در بر مي گيرد.

دستگاه الواتور تسمه ایعملکرد

از يک دستگاه فیدر ویبره ای به منظور منتقل کردن مواد اوليه به ورودي سنگ شکن ها استفاده مي شود. این نوع از دستگاه هاي تغذيه از استحکام بالا برخوردار بوده و می توان مقدار  بار خروجی به ورودی سنگ شکن ها را به وسيله آن کنترل و تنظیم نمود. غير از اين مورد هم می توان از کمک فنرهاي دستگاه فیدر ویبره ای به منظور کنترل و تنظیم مقدار لرزش و جلوگيري از انتقال اين ارتعاش به  قسمت پایه ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید

نوع دو محوري دستگاه هاي فیدر ویبراتوری به منظور انتقال و تغذیه سنگ شكن هاي فكي به خصوص در معادن کوهي با تکه سنگ های بزرگ کاربرد بسيار زيادي را دارا مي باشد. این نوع از فيدرهاي ارتعاشي دارای دو محور لنگ مي باشند. محورهاي لنگ اين دستگاه در درون یک جعبه دنده قرار گرفته اند و نسبت به هم سنکرون شده اند.  در واقع عملکرد آن ها به اين صورت ميباشد که  ضربه های مخالف یکدیگر را خنثي مي كنند ولي ضربه های موافق  یکدیگر را تشدید می نمایند. دستگاه هاي فیدر ویبره ای دو محوري داراي قدرت راندمان بسيار زيادي مي باشد و در صورتي که به يک شبکه از نوع گريزلي فولادي تجهيز شوند، مي توانند مانند يک دستگاه سرند گريزلي جداسازي هاي اوليه را به انجام برسانند.

بيشترين استفاده از دستگاه فیدر ویبره ای 

بيشترين استفاده از دستگاه فیدر ویبره ای به منظور دپوي مواد و مصالح در بين سنگ شکن فکی و سنگ شکن چکشي مي باشد. اهميت اين موضوع زماني مشخص مي گردد که سنگ شکن فکي در خط توليد به تنهايي كار مي كنند و ساير تجهيزات خط به دلايل گوناگون نظير خرابي و يا حتي عدم نياز، فعاليتي ندارند. در اين شرايط لزوم استفاده از اين نوع فيدر بسيار مهم مي باشد.

بیشتر بخوانید

در هنگام فعاليت يک دستگاه فیدر ویبره ای ، موتور ارتعاشي آن، شفت خارج از مرکز و یا بلوک خارج از مرکز را به طرف قسمت جلويي مي راند. در اثر اين رانش ايجاد شده توسط دوران شفت خارج از مرکز نيروي گريز از مركزي به وجود مي آيد که از اين نيرو به منظور به قرار دادن محفظه فیدر و ویبراتور در یک دایره کامل و یا دایره نسبي استفاده می گردد. دستگاه فیدر ویبره ای مي تواند مواد فله اي و دانه ای ذخيره شده در محفظه ذخيره خود را به شکل یکنواخت و منظم و به طور مداوم به تجهيز بعد از خود منتقل نمايد.

دستگاه فیدر ویبره ای به صورتي طراحی گشته است که بتواند جلوي سقوط بارهای سنگین را به صورت ناگهانی و يا بيرون افتادن آن ها به شکل اتفاقي از درون کامیون‌ها، بیل‌ها و يا لودرها را بگیرد. این دستگاه فيدر صنعتي همچنين می‌تواند در معادن گوناگون به خصوص در معادن شن و ماسه، در صنعت بازیافت و يا بخش پردازش صنعتی و همچنين انواع صنايع ديگر مورد استفاده قرار گيرد.

قیمت و خرید انواع فیدر ویبره ای

در صورت نیاز میتونید همین حالا فیدر ویبره ای مد نظر خود را از تارتن خریداری بفرمایید.

استعلام قیمت: 02188804017 – 09102828561

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید