فیدر صنعتی

دستگاه فیدر چیست ؟

کلمه فیدر در معنای لغوی به معنی تغذیه کننده می‌ باشد. از این رو به دستگاهی که به منظور باردهی یا تغذیه دستگاه‌ های دیگری مانند سنگ شکن فکی، سنگ شکن هیدروکن ،سایر سنگ شکن ها و یا مخلوط کن ها و یا دستگاه های پرس مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه فیدر می گویند. در واقع کار دستگاه فیدر آماده کردن مواد ورودی سایر دستگاه ها می باشد. دستگاه فیدر دارای استفاده های گوناگونی می باشد و بر اساس استفاده ای که از آن می شود، دارای انواع مختلفی می باشد.

فیدر دستگاهی است که مواد ورودی به سنگ شکن ها یا نوار نقاله ها را با خود حمل می کند و دارای یک انشعاب به یک مخزن یا یک کانال هم می باشد. دستگاه فیدر در صنعت مصارف گوناگونی دارد که به عنوان مثال می توان از معادن و کارخانه های تولید شن و ماسه، دامداری ها و حمل و نقل و موارد گوناگون دیگری نام برد. با توجه به نوع کار و نوع مواد ورودی همچنین مقدار و اندازه آن ها می توان از فیدر شاطونی، گریزلی، ویبره ای و یا زنجیری به عنوان انواع گوناگون این دستگاه تغذیه کننده صنعتی نام برد.

یک دستگاه فیدر صنعتییک دستگاه فیدر صنعتی

کارکرد فیدر

وظیفه دستگاه فیدر آن است که ماده خام و اولیه سایر دستگاه ها و تجهیزات را به آنان برساند. به عبارت دیگر فیدر برای انجام عملیات تولید دستگاه ها را تغذیه می نماید. یکی از انواع این دستگاه، فیدر سنگ شکن می باشد که به عنوان صفحه انتقال سنگ شکن مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه فیدر سنگ شکن جهت جداسازی سنگ ها و تغذیه با مواد اولیه در خطوط فرآوری مواد معدنی و همین طور برای تفکیک کانی ها مورد استفاده قرار می گیرد. به طور معمول این دستگاه در اول هر خط شکن و پس از قرار گرفتن سیلو نصب می گردد. به این صورت این دستگاه می تواند از ورود گرد و خاک به داخل سنگ شکن ممانعت به عمل آورد و باعث کاهش مشکلات و آسیب ها در دستگاه سنگ شکن گردد.

نمونه ای از این دستگاه تغذیهنمونه ای از این دستگاه تغذیه

کاربرد این دستگاه در ابتدا و همین طور در طور فرایند تولید بسیار مهم می باشد. در بسیاری از مواقع اگر فیدر موجود نباشد سرعت عملیات کاهش یافته و کار به آهستگی پیش خواهد رفت و یا در مواردی کار اصلا پیش نخواهد رفت و امکان اجرای عملیات تولید وجود ندارد. زمانی که ظرفیت تولید در یک کارخانه از 10 تن در ساعت فراتر رود، دیگر نیروهای انسانی این کارخانه  نمی توانند بار ورودی لازم برای تولید این مقدار را به دستگاه ها برسانند. در این شرایط دو راه حل پیش رو وجود خواهد داشت. اول استفاده مستمر از دستگاه لودر می باشد که هزینه های بسیار بالایی را به کارخانه تحمیل خواهد کرد و روش دوم استفاده از یک دستگاه فیدر به عنوان تغذیه کننده سایر دستگاه ها می باشد که هزینه های بسیار کمی در بر خواهد داشت.

دستگاه الواتور تسمه ایبا توجه به گوناگونی انواع این دستگاه تغذیه کننده صنعتی، نوع استفاده و کاربرد این دستگاه و همچنین حجم و ظرفیت تولید آن متنوع می باشد و بر حسب نیاز مصرف کننده و بر اساس مشخصات مورد در نظر وی، می توان دستگاه فیدر را در ابعاد گوناگونی طراحی و سپس اقدام به ساخت آن کرد.

عملکرد دستگاه فیدرعملکرد دستگاه فیدر

مزایا و ویژگی های دستگاه فیدر

استفاده از دستگاه فیدر دارای مزایای بسیاری می باشد. این دستگاه صنعتی به دلیل آن که باردهی به خط تولید را به صورت یکنواخت به انجام میرساند، نسبت به دستگاه لودر مصرف برق کمتری دارد. افزایش مصرف برق لودر به دلیل شوک هایی است که به دستگاه ها و سیستم برق رسانی وارد می شود و نتیجه افزایش بیش از حد باری که توسط این دستگاه ایجاد می شود، می باشد.

خرید سنگ شکن فکی

همچنین استفاده از دستگاه فیدر از افزایش هزینه هایی همچون هزینه استهلاک تجهیزات دستگاه ها و یا الکتروموتورهای آنان جلوگیری می نماید. همین طور از آسیب به تابلوی برق نیز ممانعت به عمل می آورد. استفاده از این تغذیه کننده در کارگاه ها و کارخانه ها و معادن باعث افزایش چشمگیر بازدهی و راندمان می گردد و بر افزایش تولید و افزایش کیفیت نیز اثرگذاری بسزایی دارد. این دستگاه با به حداقل رساندن نیاز به نیروی انسانی از هزینه های حقوق و دستمزد نیز می کاهد.

به طور معمول از دستگاه فیدر بین سنگ شکن فکی و سنگ شکن چکشی استفاده می گردد. علت این امر آن است که سنگ شکن فکی در مکانیزم تولید خود، بار خروجی یکنواختی ندارد و این بار خروجی در صورت ورود به سنگ شکن بعدی که در اغلب اوقات سنگ شکن چکشی است، می تواند موجب آسیب رساندن به آن شود. در سنگ شکن های چکشی در صورت ورود بار با حجم غیر مرتبط و دور از انتظار، این دستگاه اصطلاحا خفه می کند و آسیب های جدی می بیند. ظرفیت سنگ شکن های فکی نیز بیشتر از ظرفیت سنگ شکن چکشی می باشد و به همین دلیل استفاده از دستگاه فیدر انتخاب هوشمندانه ای می باشد.

دستگاه سرند

دستگاه فیدر صنعتی در ابعاد مختلفی مانند اندازه دهانه خروجی 80 سانتی متر، 100 سانتی متر و 120 سانتی متر و یا ابعاد دیگر می تواند طراحی و ساخته گردد. در واقع دهانه خروجی این دستگاه دارای قابلیت تنظیم می باشد و بر اساس نیاز می توان آن را برحسب مقدار بار خروجی تنظیم کرد و مورد استفاده قرار داد. همچنین صفحه کف داخلی این دستگاه نیز قابلیت تعویض دارد و در صورت بروز مشکلات و برحسب نیاز می توان آن را تعویض و با صفحه جدیدی جایگزین نمود. نوع ذخیره این تغذیه کننده صنعتی به گونه ای طراحی گردیده است که ظرفیت متناسب با نیاز آن داشته باشد و از شیب مناسبی جهت انتاقل مواد ذخیره شده برخوردار باشد. در صورت نیاز مصرف کننده می توان سیلوی دستگاه فیدر را به صورت یک تکه و یا دو تکه طراحی کرد و ساخت.به طور معمول دستگاه های تغذیه کننده تجهیزات یا فیدرها، به صورت افقی قرار می گیرند و در حالی که شیب ملایمی دارند نصب می گردند. مواد و مصالح سنگی در داخل این دستگاه صنعتی به صورت افقی حرکت می کنند. این حرکت افقی به گونه ای است که سنگ دانه ها و سایر مواد معدنی حرکتی به بالا و جلو دارند.

ویژگی های این محصولدستگاه فیدر در صنعت

قیمت و خرید انواع دستگاه فیدر

در صورت نیاز میتونید همین حالا دستگاه فیدر مد نظر خود را از تارتن خریداری بفرمایید.

استعلام قیمت: 02188804017 – 09102828561

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید