سنگ شکن کوبيت دو طرفه در صنعت

سنگ شکن کوبيت دو طرفه ماسه ساز دو طرفه

سنگ شکن کوبيت دو طرفه یا ماسه ساز دوطرفه برای خردایش سنگ های کوهی و سنگ های نرم مناسب است، اندازه سنگ ورودی آن بـین 0 تا ۱۵۰ میلی متر بوده و اندازه سنگ خروجی بین 0 تا ۸ میلی متر می باشد.

میزان تولید بارمفید این دستگاه ۶۰ تن در ساعت می باشد. این نوع ماسه ساز عملکردی مشابه کوبیت دارد با این تفاوت ، در هر دو طرف دارای سندان بوده و فاصله روتور با جاسندانی کمتر بوده که باعث افزایش برخوردها و افزایش میزان ماسه می‌شود.

مشخصات سنگ شکن کوبيت دو طرفه
ردیفمدل (cm)حداکثر ابعاد ورودی (mm)ابعاد مصالح خروجی (mm)ظرفیت تولید(t/h)قدرت موتور (kw)
1کوبیت دوطرفه0-1500-86075

شرح سنگ شکن های ضربه ای Impact Crushers

دو نوع تأثیرگذار سنگ شکن های عمودی و ضربه افقی هستند. سنگ شکن افقی (HS) سنگ خرد شده توسط سنگ نهفته با چکشهایی که به روتور چرخان محکم می شوند. ضربه عمودی شفت (VSI) از سرعت به عنوان یک نیروی اصلی برای خرد کردن سنگ استفاده می کند. سنگ شکن کوبيت دو طرفه برای خردایش سنگ های کوهی و سنگ های نرم مناسب میباشد.

در سنگ شکن های ضربه ای، جهت خردایش بجای فشار، از مواد ضربه ای بمانند چکش استفاده می کنند. این نوع سنگ شکن برای استخراج معادن ، متالورژی ، سیمان ، مصالح ساختمانی ، صنایع شیمیایی و صنایع آب و برق و غیره مناسب است. سنگ شکن های ضربه ای از یک موتور که دارای 2 تا 6 پره است و با سرعت زیاد دوران میکند ، تشکیل شده اند. نقش پره ها ، پرتاب قطعات بار ورودی بطرف جدار داخلی سنگ شکن است. بر روی جدار داخلی دستگاه نیز تعدادی سپر (صفحات عاجدار از جنس سخت فولاد منگنزدار) نصب شده است که نقش ماله را ایفا میکند و قطعات بار ورودی در اثر برخورد با آنها خرد میشوند. سرعت حرکت پره ها 15 تا 50 متر در ثانیه است و سرعت قطعات بار ورودی در هنگام برخورد با موانع به حدود 6/1 برابر سرعت پره ها میرسد. وضعیت سپر ها قابل تنظیم است. به علاوه در صورت ورود یک جسم خارجی سخت ( مثل قطعات فلزی ) ، این سپر ها امکان خروج جسم از دستگاه را میدهند. اندازه سنگ ورودی سنگ شکن کوبيت دو طرفه بـین ۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر است.

توصیف ضربه-سنگ شکن

نسبت خرد کردن سنگ شکن های ضربه ای در مسیر بسته به حدود 10 تا 30 میرسد و میتوان از آنها به عنوان وسیله ای مناسب برای خرد کردن مواد تا ابعاد کوچکتر از 15 میلیمتر استفاده کرد.

میزان نرمه تولید شده در این وسیله نسبتا زیاد است. این سنگ شکن برای خرد کردن موادی با سختی سایندگی زیاد متناسب نیست . توصیه می شود از سنگ شکن های ضربه ای در مواقعی که مدار سیلیس کمتر از 7% می باشد، استفاده شود. در غیراینصورت، استفاده از آن برای خردایش موادی با مقدار سیلیس بیشتر و حتی ماسه سنگ ها، منتج به افزایش بسیار سنگین  هزینه های نگهداری و تعمیرات دستگاه می شود. اندازه سنگ خروجی سنگ شکن کوبيت دو طرفه ۰ تا ۸ میلی‌متر است.

خرید سنگ شکن فکی

مکانیزم خردایش

دستگاه سنگ شکن ضربه ای با استفاده از سرعت بالای روتور، به مواد شکسته شده از مراحل قبل ضربه وارد می کند. مواد ورودی پس از ضربه چکش خرد شده و دوباره به صفحه پوشش برخورد نموده و در نهایت از درگاه تخلیه خارج می شود. کاربر می تواند فاصله بین قاب پشتی و قاب روتور را تنظیم کند، که با این روش اندازه و شکل دانه مواد را می توان تغییر داد. میزان تولید بارمفید سنگ شکن کوبيت دو طرفه ۶۰ تن در ساعت است.

کوبیت دو طرفه در کارگاهویژگی های عملکرد

  • یک ساختار ساده ، عملکرد منحصر به فرد ، مناسب برای خرد کردن سنگ سخت.
  • مصرف انرژی کم ، عملکرد بالا ، نسبت خردایش سنگ شکن زیاد ، به طور کلی 10-20 ، تا 50-60.
  • با عملکرد شکل دادن ، محصول به شکل مکعب ، تراکم بسته بندی بالا ، اندازه تخلیه قابل تنظیم ، روند شکست ساده است.
  • توزیع دانه بندی مناسب
  • به راحتی می توان مقدار تغذیه خط تولید را تنظیم کرد و اندازه خوراک را افزایش داد.
  • استفاده از تجهیزات شکست ضربه از مواد جدید مقاوم در برابر سایش و از جنس فولاد منگنزدارساخته شده، بنابراین چکش صفحه ، صفحه ضربه و صفحه آستر دارای طول عمر بیشتری است.
  • استفاده و نگهداری آسان ، می تواند به عنوان سنگ شکن انتخابی استفاده شود.
  • قطعات سنگ شکن صفحه پوشش ضربه ای منحصر به فرد ، مخصوصاً برای خرد کردن سنگ سخت ، کارایی بالا و صرفه جویی در مصرف انرژی.

از سنگ شکن کوبيت دو طرفه به عنوان سنگ شکن های اولیه و ثانویه میتوان استفاده کرد. انواع سنگ شکن های ضربه ای  در دو تیپ ساده و هیدرولیکی در مدل های یکطرفه و دو طرفه (نظیر مدلهای کوبیت 80، کوبیت 100، کوبیت 120 و کوبیت 180) و انواع HS (HS7, HS10,HS14 ,HS16) که در ظرفیت های 80، 100 ،120،180، 240 و حتی تا 300 تن درساعت در شرکت تجهیز توسعه تارتن ساخته می شوند.

دستگاه سنگ شکن کوبیت دو طرفه

دستگاه سنگ شکن کوبیت دو طرفه نيز هم چون سنگ شکن کوبيت، از دسته‌ي سنگ شکن هاي ضربه اي مي باشد و مواد را بر اساس نيروي ضربه خرد و تکه تکه می کند. اين سنگ شکن نيز همانند سنگ شکن کوبيت از سنگ شکن هاي ضربه اي بوده و از نوع افقي مي باشد. يعني بر اساس حرکت و سرعت روتور عمل خرد کردن صورت مي پذيرد. از اين سنگ شکن ها هم به عنوان سنگ شکن اوليه و هم سنگ شکن ثانويه استفاده مي شوند. سنگ شکن کوبیت دو طرفه داراي يک محور افقي مي باشد که روتور حول اين محور دوران می کند. دوران و چرخش روتور حول محور افقي باعث به وجود آمدن نيروي گريز از مركز مي شود. بر روي روتور تعدادي چکش تعبيه شده اند. مواد داخل محفظه در اثر برخورد با اين چکش ها که همراه با روتور در حال چرخش اند به طرف ديواره هاي داخلي و سندان ها پرتاب شده و خرد مي شوند. به اين نوع سنگ شکن، سنگ شکن چکشي نيز گفته مي شود. سنگ شکن کوبیت دو طرفه براي استفاده و خرد کردن سنگ هاي كوهي و سنگ هاي نرم بسيار مناسب است و کارايي دارد.

کوبیت دو طرفه زردسنگ شکن کوبيت دو طرفه

مشخصات سنگ شکن کوبيت دو طرفه

به دستگاه سنگ شکن کوبیت دو طرفه ماسه ساز دوطرفه نيز گفته مي شود. اندازه سنگ هاي كوهي و سنگ هاي نرم ورودي به سنگ شکن کوبیت دو طرفه بايد بين 0 تا 150 ميلي متر باشد. هم چنين اين ماسه ساز براي انجام فرآيندهاي مورد نياز، خرده سنگ ها و ماسه هايي با ابعاد بين 0 تا 8 ميلي متر به مصرف کننده تحويل مي دهد. چکش ها در اين ماسه ساز داراي  3 شیار خشاب با 6  لبه هستند تا آن که بتوانند در شش نوبت کار کردن قابل عوض کردن باشند و تا 80 ‏درصد ظرفيت خود نيز مورد استفاده قرار بگيرند.‏

دستگاه سرند

سنگ شکن کوبیت دو طرفه داراي قابليت توليد بار مفيد به مقدار 60 تن در ساعت مي باشد. يعني مي تواند 60 تن ماسه از مواد و سنگ هاي ورودي به خود، در يک ساعت توليد کند.

تفاوت عملکرد سنگ شکن کوبیت دو طرفه با سنگ شکن کوبيت در آن است که این نوع ماسه ساز در هر دو طرف دارای سندان مي باشد. هم چنين فاصله روتور با جا سندانی کمتر از سنگ شکن کوبيت است و اين باعث افزایش برخوردها مي شود.  افزایش میزان برخوردها باعث افزايش توليد ماسه در دستگاه می شود.

روتور دستگاه سنگ شکن کوبیت دو طرفه داراي 3 تيرک يا در برخي موارد 4 تیرک مي باشد که از پره های ضد سایش ساخته مي شوند. هر کدام از اين تيرک ها ضخامتی در حدود 60 میلی متر دارند. اين مدل از سنگ شکن هاي نوع کوبيت به دليل وزن کافي و بالانس مناسبي كه دارد، مي تواند راندمان خوبي به مصرف کننده ارائه کند و نياز هاي او را برطرف سازد.

کوبیت دو طرفه در حال بارگیریيک نمونه ماسه ساز دو طرفه

تفاوت با ساير ماسه سازها

تفاوتي که سنگ شکن کوبيت دو طرفه يا ماسه ساز دو طرفه با ساير ماسه سازهاي ديگر مانند ماسه ساز هیدروکنی که از منتل 2 و کانکیو 2 یا 4 و 2  در آن استفاده می کنند، دارد تفاوت در ميزان توليد شان مي باشد. اين ماسه ساز دوطرفه توليد بسيار بيشتري نسبت به ساير همتايان خود دارد. همان طور که پيش از اين هم گفته شد، سنگ شکن کوبیت دو طرفه در هر ساعت 60 تن شن و ماسه توليد مي کند و به اين ميزان خروجي دارد. در صورتي كه ساير دستگاه هاي ماسه ساز تنها در حدود 20 تا 25 تن در ساعت توليد دارند و اين مقدار خروجي به مصرف کننده تحويل مي دهند. به همین سبب سنگ شکن کوبیت دو طرفه مورد توجه بسياري از مشتريان قرار مي گيرد و مي تواند پاسخگوي نياز آن ها باشد. اين سنگ شکن کوبیت دو طرفه براي تنظيم و کنترل اندازه خرده سنگ هاي خروجي داراي پيچ تنظيم مي باشد. اين ماسه ساز دو طرفه به دليل اينرسي بسيار زيادي که دارد نياز به نيروي محرک کمي دارد و به دليل تعداد بسيار بالاي سطح برخوردها در سرعت هاي بالا، قدرت خرد کنندگی بسيار زيادي دارد.

تفاوت ديگري که اين ماسه ساز کوبیت دو طرفه با ساير ماسه ساز ها دارد در محدوديت اندازه مواد و تکه سنگ هاي ورودي مي باشد. در ساير دستگاه هاي ماسه ساز مانند ماسه ساز هیدروکن حداکثر اندازه سنگ ورودي 7 سانتي متر مي تواند باشد در صورتي که در سنگ شکن کوبیت دو طرفه اين مقدار به 15 سانتي متر افزايش مي يابد.

 

ويژگي هاي سنگ شکن کوبيت دو طرفه

يكي ديگر از ويژگي هاي منحصر به فرد اين مدل ماسه ساز کوبیت دو طرفه که ساير ماسه سازها فاقد آن مي باشند، اين است كه نمي توان به آن ها مواد و بار خيس وارد کرد اما سنگ شکن کوبیت دو طرفه اين قابليت را دارا مي باشد که باز و مواد خيس را به عنوان ورودي بپذيرد. ورود بار و مواد و سنگ دانه هاي خيس به درون ساير ماسه سازها موجب بريدن شفت يا به اصطلاح خفگي دستگاه مي گردد. در صورتي که ماسه ساز کوبیت دو طرفه اين محدوديت را ندارد و اين خود امتيازي براي مصرف كننده مي باشد.

ساخت مخازن فلزی

يکي ديگر از ويژگي هايي که همواره مورد توجه مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ماسه براي استفاده از دستگاه ماسه ساز قرار مي گيرد، آن است که سنگ شکن کوبیت دو طرفه این امکان را فراهم مي آورد که بتوان يک روز از دستگاه استفاده کرد و روز ديگر به آن استراحت داد و از آن استفاده نکرد. اين قابليت هم چنين موجب پايين آمدن شديد استهلاک ماسه ساز کوبیت دو طرفه مي گردد و کارايي و همینطور عمر مفيد دستگاه ماسه ساز را افزايش مي دهد.

براي افزايش راندمان و عملکرد سنگ شکن کوبیت دو طرفه توصيه مي شود که در معادن كوهي از آنها استفاده گردد. يعني عمده فعاليت چشمگير اين سنگ شکن ها در معادن كوهي و براي تبديل سنگ هاي كوهي و سنگ هاي نرم به شن و ماسه مي باشد.

يک سنگ شکن کوبیت دو طرفه شامل چکش، سندان، خشاب سندان، فنر چکش، روپوش روتور، ضربه گير، بغل بندها، زير بغل بند، پيچ و مهره ها، بلبرينگ و از همه مهم تر شفت و روتور مي باشد.

اين دستگاه سنگ شکن کوبیت دو طرفه داراي قطعات مصرفي بسياري مي باشد اما از نظر اقتصادي بسيار مقرون به صرفه است.

سنگ شکن کوبیت دو طرفه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید