هیدوروکن مخروطی

سنگ‌شکن هيدروکن Cone Crushers

سنگ شکن هيدروکن که به نام مخترع آنها Symons معروف شده اند، برای مراحل میانی خرد کردن (سنگ شکن ثانویه) یا خرد کردن تا ابعاد نسبتا کوچک (سنگ شکنی مرحله سوم) مورد استفاده قرار میگیرند. این سنگ شکن ها در حقیقت انواعی از سنگ شکن های ژیراتوری هستند که در آنها زاویه راس هسته مخروطی تا حدود 100 درجه افزایش یافته است و همزمان با آن به منظور متناسب نگهداشتن فضای داخلی سنگ شکن ، انحنای داخلی بدنه تغییر کرده، محفظه خرد کردن مسطح تر شده است. سرعت دوران آن نیز بیشتر از سنگ شکن های ژیراتوری است.

 

 

دستگاه سرند

اندازه سنگ شکن هيدروکن را معمولا توسط عددی که در حقیقت برابر با قطر هسته میانی است، مشخص میکنند. این اندازه در سنگ شکن های مختلف 600 تا 3000 میلیمتر است. در سنگ شکن های مخروطی ، هسته متحرک و همچنین سطح داخلی بدنه ثابت بوسیله پوشش های قابل تعویض از جنس فولاد منگنزدار پوشیده شده اند. فضای بین آنها نیز بسته به میزان خرد کرد کردن موردنظر دارای شکل های مختلفی میباشد که در شکل زیر نشان داده شده است.

سنگ شکن های مخروطی بطور عمده در دو نوع ساخته شده اند:

انواع_ مخروطی_شکن

 

سنگ شکن های مخروطی استاندارد (Standared Cone Crushers)

سنگ شکن هيدروکن ، بار اولیه خود را از سنگ شکن های اولیه و یا مستقیما از معدن دریافت میکند و بسته به ابعاد محصول مورد نیاز ، آنرا در یک مرحله خرد میکند و یا مرحله ای از خرد کردن، قبل از سنگ شکن های مرحله سوم یا آسیاها را تشکیل می دهد. ابعاد بار اولیه مناسب برای این سنگ شکن ها حدود 100 تا 625 میلیمتر برای بزرگترین مدل و 58 تا 100 میلیمتر برا ی کوجک ترین مدل آن است . نسبت خرد کردن آنها (بر مبنای 80% عبور کرده) بطور رایج 3 است و بندرت از 5 تجاوز میکند. ابعاد محصول نیز در مورد بزرگترین مدل کوچکتر از حدود 50 میلیمتر و در مورد کوچکترین مدل کوچکتر از 15 میلیمتر است.

خرید سنگ شکن فکی

سنگ شکن های ثانویه بیشتر در مسیر باز کار می کنند. در این صورت حدود 55% محصول خرد شده دارای ابعادی کوچکتر از گلوگاه سنگ شکن هيدروکن در حالت بسته (و یا 60% آن کوچکتر از گلوگاه در حالت باز) است. در مسیر بسته ، دهانه سرند کنترل تعیین کننده دانه بندی محصول نهایی است. برای دستیابی به ظرفیت ماکزیمم باید گلوگاه سنگ شکن در حالت بسته معادل 0/6 تا 0/7 (و یا در حالت باز 0/67 تا 0/78) دهانه سرند باشد. در این حالت بار در گردش 10 تا 15% بار اولیه است.

سنگ شکن هیدروکن مخروطیسنگ شکن های مخروطی سرکوتاه (Short_Head Cone Crushers)

این نوع سنگ شکن در مرحله سوم سنگ شکنی مورد استفاده قرار میگیرد. نسبت خرد کردن آن (بر مبنای 80% عبور کرده) بطور رایج 1/5  تا 2 است و بندرت از 3 تجاوز میکند. ابعاد محصول سنگ شکن هيدروکن بطور معمول، کوچکتر از 13 تا 15 میلیمتر است، لیکن امکان تهیه محصولی با ابعاد کوچکتر از 10 تا 7 میلیمتر نیز توسط آن وجود دارد.

سنگ شکن های مرحله سوم معمولا در مسیر بسته کار میکنند. در این صورت برای دستیابی به ظرفیت ماکزیمم باید گلوگاه سنگ شکن هيدروکن در حالت بسته 0/7 تا 0/8 (و یا در حالت باز 1 تا 2/1) دهانه سرند باشد.

در این حالت نیز بار در گردش 25 تا 50% بار اولیه است.

سنگ شکن هيدروکن توسط سازندگان مختلف گاهی با عناوین ماسه شکن ( gyradisc ، hydrocone hydrofine ، sand crusher) وغیره نامیده شده اند.

سنگ شکن هیدروکنمشخصات سنگ شکن های مخروطی ، استاندارد و سرکوتاه به ترتیب در جدول زیر نشان داده شده اند.

سنگ شکن هیدروکن ژیراتوریمشخصات کامل تولیدات شرکت تجهیز توسعه تارتن در زمینه انواع سنگ شکن هيدروکن به ترتیب در جدول زیر نشان داده شده اند.

مشخصات فنی انواع سنگ شکن هيدروکن

ردیفمدل (cm)حداکثر ابعاد ورودی (mm)ابعاد مصالح خروجی (mm)ظرفیت تولید(t/h)قدرت موتور (kw)وزن دستگاه (ton)ابعاد (طول*عرض*ارتفاع) (mm)
136*2 ریزشکن400-308090113000*1900*3800
236*4 ریزشکن600-3010090113000*1900*3800
336*5 متوسط شکن1000-3014090113000*1900*3800
436*7 درشت شکن1600-5016090113000*1900*3800
536*8 درشت شکن2000-6018090113000*1900*3800

دستگاه سنگ شکن هیدروکن

دستگاه سنگ شکن هیدروکن که يکي از انواع ماسه ساز مخروطی مي باشد، مي تواند به عنوان يک سنگ شکن اولیه یا ثانویه در معادن مورد استفاده قرار گيرد. مصالح توليد شده توسط سنگ شکن هیدروکن غالبا به شکل پولک هستند. سنگ شکن های هیدروکن، با وارد کردن فشار بر روي مواد و سنگ هاي ورودي اندازه و ابعاد آن ها را تغيير مي دهند.

آسیاب چکشی

فرايند خرد کردن توسط فشار در داخل يک سنگ شکن هیدروکن، مواد و بار ورودي به وسيله‌ي شکاف بين يک منتل که حرکت خارج از مرکز دارد و يک کانکيو که بخش ثابت دستگاه است انجام مي پذيرد. براي آن که اجزا و قطعات تشکيل دهنده‌ي سنگ شکن هیدروکن عمر طولاني تري داشته باشند، عموما از فولاد منگنزی مولیبدن دار که ماده اي ضد سايش است ساخته مي شوند تا از سايش آن ها در هنگام تماس با تکه سنگ هاي ورودي جلوگيري به عمل آورد.

هیدوروکن مخروطی

ويژگي هاي سنگ شکن هیدروکن

سنگ شکن هیدروکن به عنوان سنگ شکن اوليه و ثانويه در معادن کاربرد دارد. از اين سنگ شکن که يکي از انواع سنگ شكن هاي مخروطي محسوب مي گردد، براي شکستن و خرد کردن مواد سخت راندمان بالایی دارد. از اين مواد سخت مي توان به سنگ آهن نام برد که در فرايند خرد کردن مي تواند به تکه هاي کوچکي تبديل گردد.  اين مدل سنگ شکن هیدروکن هم به واسطه دهانه‌ي بزرگي که دارد و ميزان مواد و باري که مي تواند وارد آن گردد، ظرفيت بسيار بالايي براي توليد دارد.  هم چنين ساختمان و سازه اين دستگاه بسيار مستحکم است و مقاومت بسيار بالايي در هنگام فرايند خرد کردن مواد سخت دارد.

سنگ شکن های هیدروکن را مي توان بر حسب نياز سايز و اندازه محصول نهايي توليد شده، در اندازه هاي متفاوتي دسته بندي کرد. اين سايز بندي به صورت 36-4، 36-5، 36-6، 36-8، 36-16 مي باشد.

عملکرد يک سنگ شکن هيدروکنعملکرد يک سنگ شکن هيدروکن

عملکرد سنگ شکن هيدروکن

سنگ شکن های هیدروکن به طور معمول برای مراحل میانی خرد کردن مواد يعني به عنوان سنگ شکن های ثانویه و يا در مرحله سوم سنگ شکنی نيز مورد استفاده قرار مي گيرند. هم چنين سنگ شکن هیدروکن مناسب برای خرد کردن مواد معدنی با سختی بالا مانند سنگ آهن مي باشد و مي تواند اين سنگ ها را در ابعاد نسبتا کوچک ميز مورد استفاده قرار دهد.

فرایند خرد کردن در این سنگ شکن هیدروکن با بسته شدن فاصله بین منتل که روی شفت قرار گرفته است و کانکیو که داخل بدنه اصلی که با عنوان تاپشل شناخته مي شود، نصب شده است صورت می پذیرد. این فاصله توسط اکسنتریک که در پایین شفت اصلی قرار گرفته است باز و بسته مي شود. هم چنين اکسنتريک موجب چرخش شفت اصلی نيز می گردد. با تغییر دادن سایز و اندازه دهانه‌ي باز بین منتل و کانکیو و با استفاده از  جک بالا برنده می توان سایز بار خروجی و اندازه سنگدانه هاي توليد شده را مطابق با نیاز و به طور دلخواه تغییر داد. غير از اين، تغییر اندازه‌ي اکسنتریک دستگاه يا در حقيقت میزان لنگ دستگاه می تواند سرعت عبور و اندازه بار خروجی و سنگدانه ها را تغییر دهد.

 

 

سنگ شکن های هیدروکن در واقع مانند نوعی از سنگ شکن های ژیراتوری هستند که در آنها زاویه سر هسته مخروطی مي تواند تا حدود ۱۰۰ درجه افزایش داشته باشد و هم چنين انحناي درون بدنه نيز تغییراتی داشته است. در سنگ شکن هیدروکن،  هسته مخروطي متحرک است ولي سطح داخلی بدنه ثابت مي ماند. اين سطوح توسط پوشش های ضد سایش که قابلیت تعویض داشته باشند و غالبا از جنس فولاد منگنزدار هستند، پوشش داده شده اند. سنگ شکن هیدروکن به همراه خود داراي يک تانک روغن هیدرولیک و يک خنک کننده مي باشد. اين سنگ شکن همراه با تانک روغن و خنک کننده‌ي خود بر روی یک شاسی که اين شاسي نيز متعلق به خودش است، نصب می گردد. تابلوی برق سنگ شکن هیدروکن نیز می تواند به صورت تمام اتوماتیک و يا دستی باشد و هم چنين توانايي سوييچ كردن بين اين دو حالت را نيز دارا مي باشد. وظيفه‌ي تابلوي برق در سنگ شکن هیدروکن کنترل وضعيت عملكردي سنگ شکن می باشد و می توان با استفاده از آن كليه عملكردهاي دستگاه را کنترل نمود.

اين سنگ شکن از نماي مختلفاين سنگ شکن از نماي مختلف

مزايا و قابليت ها

از مزایای مهمي که سنگ شکن هیدروکن در مقايسه با انواع سنگ شكن هاي ديگر دارد مي توان به سيستم کنترل اتوماتيک دهانه خروجي که جهت تنظيم ابعاد و اندازه محصول به دست آمده خروجي کاربرد دارد، نام برد. هم چنين يکي ديگر از مزيت هاي اين سنگ شکن سيستم ايمني کامل و مطلوب آن مي باشد که از دستگاه را در برابر حوادث احتمالي محافظت مي نمايد. به موجب استفاده از اين سيستم ايمني براي سنگ شکن، هزينه هاي نگهداري آن كاهش چشمگيري پيدا مي کند و هزينه هاي نگهداري اين سنگ شکن ناچيز است. هم چنين کار کردن با دستگاه سنگ شکن هيدروکن بسيار ساده و راحت مي باشد و حتي براي استفاده توسط اپراتورهاي کم تجربه هم مناسب مي باشد.

يکي ديگر از قابليت هاي سنگ شکن هیدروکن آن است که مي توان از اتاق کنترل وضعیت دهانه سنگ شکن را به طور سريع کنترل و تنظيم نمود. همچنين سنگ هاي خروجي از سنگ شکن به سرعت و با راحتي مي توانند تخليه گردند. براي حفاظت بيشتر از سه سيستم روغن كاري در سنگ شکن هیدروکن استفاده مي شود و همين طور سيستم حفاظتي به صورت اتوماتيک مي باشد. همچنين اين سنگ شکن دراي غبارگير روغن مي باشد که موجب آلودگي كمتر دستگاه و در نتيجه نياز كمتري به بازرسي و تعميرات و تعويض قطعات به وجود مي آيد. سنگ شکن هیدروکن داراي طول عمر بيشتري نسبت به ماسه سازهاي عمودي مي باشد و تاپ شل آن کمتر دچار سايش مي گردد.

ساختار محکم بدنه ، قدرت بالاي خرد کردن سنگ ها، تنظیم آسان و هزینه تعمیر و نگهداری پایین از مشخصات انحصاری سنگ شکن هیدروکن مي باشد. همان طور که پيش از اين نيز گفته شد،به منظور حفظ طول عمر قطعات و عملکرد دستگاه، از سیستم روانکاری اتوماتیک برای ایجاد جریان دائمی روغن روان کننده و تحویل روغن روانکاری به یاتاقان های رانش، بوش های برنز، چرخ دنده و شافت استفاده می گردد که يکي از ويژگي هاي منحصر به فرد سنگ شکن هیدروکن مي باشد.

حمل و نقل اين سنگ شکنحمل و نقل اين سنگ شکن

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید