سنگ شکن خشک کن در کارگاه

سرند خشک کن چیست؟

سرند خشک کن به منظور آب گیری و افزایش کیفیت ماسه تولید شده از تجهیزات شستشوی سنتی (ماسه شوی های حلزونی، وظیفه تفکیک مواد ریزدانه و افزایش ارزش ماسه تولیدی در معادن شن و ماسه را دارد. شستشوی ماسه در این دستگاه پس از ماسه شوی حلزونی صورت می گیرد، به گونه ای که ماسه به همراه ریزدانه (ماسه بادی) توسط ماسه شوی حلزونی با آب ترکیب شده و خروجی آن بروی تورهای ضد سایش پلی اورتانی در حال ارتعاش انتقال می یابد و به سبب ارتعاش ایجاد شده در سرند ، مصالح آبگیری و حجم زیادی از آب مازاد داخل مصالح خارج میشود.  سرند خشک کن کیفیت ترکیب سنگ را افزایش میدهد.  در ضمن این دستگاه به عنوان ماسه شوی به تنهایی نیز قابل استفاده می‌باشد.

دستگاه سرند

نحوه عملکرد سرند خشک کن

سرند آبگیر آب اضافه ترکیب سنگ را میگیرد. بعد از مرحله شستشو توسط ماسه شور های حلرونی ، پشت ماسه شور قرارمی گیرد و مواد به همراه آب تخلیه ماسه شور وارد خشک کن میشوند. حرکت معکوس مواد به سمت بالا و توری های ریز روی سرند خشک کن که اندازه آن میتواند بین 100 میکرون تا 300 میکرون متفاوت باشد، باعث میشود که ذراتی که داخل آب هستند، تا سایز منافذ توری خشک کن از آب جداسازی شده و به مصالح اضافه شوند.

سرند خشک کنویژگی ها و مزایای استفاده از خشک کن

  • تولید مصالح با کیفیت بالا
  • توجیه افتصادی داشته و بسیار با صرفه است.
  • رطوبت مصالح پس از آبگیری بوسیله سرند،حداکثر به 12 درصد می رسد.
  • کاهش مصرف شدید آب
  • حفظ ذرات میکرونی که برای استحکام و مقاومت مصالح مناسب است مطابق با استاندارد
  • استفاده مضاعف آبگیری و دانه بندی مواد معدنی در کارخانه های فرآوری مواد معدنی
  • کاهش مصرف انرژی
  • استحکام بدنه در برابر لرزش و ارتعاش بالا
  • تعویض آسان قطعات از جمله توری و سهولت سرویس و نگهداری آن‌ها

شرکت تحهیز توسعه تارتن برمبنای ظرفیت تولید قادر به ساخت انواع سرند خشک کن از 80 تن در ساعت تا 160 تن در ساعت می باشد. که با توجه به درخواست مشتری با کیفیت و گارانتی مناسب آماده خدمتگزاری می باشد.

سرند خشک کن

دستگاه سرند خشک کن

دستگاه سرند خشک کن، با نام دیگر سرند آبگیری  به جهت آب گیری مصالح و جداسازی این مواد شست و شو یافته و تولید شده از سایر تجهیزات شستشوی مواد یعنی انواع ماسه شوی ها و مانند ماسه شوی حلزونی که به شکل سنتی عملیات شست و شو را به انجام میرسانند، در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای استفاده از سرند خشک کن می توان به افزایش ارزش ماسه ایی محصولات تولید شده در معادن شن و ماسه نام برد. در این معادن شستشوی ماسه به وسیله ماسه شوی های حلزونی صورت می پذیرد و فرایند شست و شو به گونه ایی می باشد که مواد سنگی و شن و ماسه همراه با ریزدانه ها که به آنان ماسه بادی نیز گفته می شود، توسط ماسه شوی حلزونی با آب ترکیب می شوند و سپس مواد خروجی از این دستگاه بر روی یک دستگاه سرند ویبره ای که ضد سایش هم هست، جریان می یابند و به دلیل ارتعاش و لرزش موجود در دستگاه سرند ، مواد آب گیری شده و خشک می شوند. این عملیات به این دلیل لازم و ضروری می باشد که در زمان شست و شوی ماسه ها، آب گل آلود برخی مواد مفید و قابل استفاده را که ابعاد ریزتری دارند را از ماسه ها جدا می کند و ماسه های تولید شده نیز چون در هنگام خروج آب زیادی به همراه دارند، در تولید معضل ایجاد می کنند.

یک دستگاه سرند خشک کنیک دستگاه سرند خشک کن

ویژگی ها

دستگاه سرند خشک کن برای آب گیری و دانه بندی مواد سنگی در کارخانه های فرآوری مواد معدنی و معادن و کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این مواد معدنی از شن و ماسه و سنگ آهن و سیلیس تا طلا و سرب و روی را شامل می شوند. کاربرد سرند خشک کن در صنعت به این شکل می باشد که پس از شست و شوی مواد در خط تولید، آن ها را از روی این دستگاه سرند عبور می دهند تا از مقدار رطوبت آن ها بکاهد و این رطوبت را به حدود 2 درصد برساند. کاهش رطوبت موجب افزایش کیفیت مصالح می گردد و همچنین باعث می شود که ذرات ریزتری که نامناسب هستند نیز از ترکیب جدا شوند.

دستگاه الواتور تسمه ایدر صنعت دستگاه سرند خشک کن با نام dewatering screen نیز تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرد  و همچنین به توری های آن که از جنس پلی یورتان هستند، مش اسکرین یا پنل اسکرین هم گفته می شود. توری هایی که از جنس پلی یورتان می باشند خاصیت ضد سایش دارند و چون این توری ها دارای شبکه های بسیار ریزی با ابعاد 100 میکرون و بیشتر هستند، از از دست رفتن مواد مفیدی که ابعاد ریزی دارند و بر افزایش کیفیت اثرگذار هستند یا ماسه بادی ها جلوگیری می کنند. استفاده از این توری ها در سرند خشک کن می تواند باعث افزایش یافتن ظرفیت تولید تا 15 درصد گردد و این هم به خاطر اضافه شدن ماسه بادی ها می باشد.

یک دستگاه سرند آب گیرییک دستگاه سرند آب گیری

مزایا دستگاه سرند خشک کن

استفاده از دستگاه های سرند خشک کن مزایای بسیاری دارد. از آنجایی که این دستگاه سیستم ساده ای دارد کار کردن با آن بسیار راحت بوده و هر اپراتوری با هر میزان سابقه قادر به استفاده از این دستگاه می باشد. سرند خشک کن دارای استهلاک کمی بوده و به راحتی نیاز به تعویض یا تعمیر نداشته و طول عمر زیادی دارند. از این رو هزینه های تعمیر و نگهداری از آن نیز کاهش می یابد.

دستگاه سرند خشک کن می تواند جایگزین بسیار خوبی برای سیستم ها و دستگاه های قدیمی خشک کردن مواد به شمار آید. با استفاده از هیدروسیکلون در سرند خشک کن این دستگاه توانایی بازگرداندن تمام مواد را حتی با وجود ابعاد بسیار ریز آن ها و حتی مصالحی که در واقع پساب دیگر تجهیزات بودند، را دارا می باشد. سرند خشک کن توانایی آبگیری و خشک کردن مواد را تا 150 تن در ساعت دارا می باشد. این ویژگی ها همراه با طراحی خوب و مناسب و قابلیت نصب این دستگاه سرند موجب افزایش استفاده از آن در صنعت گردیده است.

خرید نوار نقاله

 عملکرد دستگاه سرند خشک کن

 دستگاه سرند خشک کن مسوولیت تفکیک ذرات با ابعاد کم و افزودن آنان به ترکیب خروجی برای افزایش کیفیت محصول را دارا می باشد و همچنین می تواند با خشک کردن مواد از  هدر رفت آب جلوگیری نماید و باعث شود مواد به راحتی بارگیری شوند. این دستگاه سرند که در قسمت جلویی دستگاه های ماسه شوی نصب می گردد، با استفاده هیدروسیکلون های خود می تواند تمام ریزدانه های موجود در مخلوط ورودی را به خود جذب کند. پس از جذب مواد توسط هیدروسیکلون ها این مواد وارد قسمت آب گیری مواد می شوند تا رطوبت آنها کاهش یابد.

این فرایند بدین شکل صورت می گیرد که دوغابی که از سرند وارد می شود توسط یک پمپ به طرف سیکلون جاری می گردد. سیکلون درای حرکتی دورانی می باشد و مانند سانتریفیوژ عمل می کند. در اثر این حرکت سانتریفیوژی ذرات جامد موجود در مخلوط از قسمت مایع جدا شده و شن و ماسه به قسمت آب گیری سرند خشک کن می ریزند. پس از اتمام فرآیند آب گیری محصول نهایی قابل استفاده می باشد. استفاده از هیدروسیکلون در سرند خشک کن سبب می شود که محصول نهایی تولید شده دارای کیفیت و رطوبت مطلوب باشد.

سرند خشک کن قابلیت حداکثر آب گیری از محصول را دارا می باشد و محصولی با  درجه بندی کارآمد ارائه می نماید. در کنار ظرفیت بالای تولید دستگاه سرند خشک کن، آسان بودن نگهداری و تعمیرات این دستگاه باعث افزایش روز افزون این سرند در صنایع گوناگون گشته است.

سرند خشک کن شامل یک مخزن ورودی برای آب گل آلود می باشد. پس از آن پمپ آب قرار دارد تا بتواند این مخلوط را به طرف هیدروسیکلون های جدا کننده ذرات  هدایت کند. این پمپ قابلیت تنظیم و کنترل دبی آب را دارا می باشد. موتور این دستگاه از نوع ویبره ای و با قابلیت تنظیم می باشد. همچنین توری ها پلی اورتان در این دستگاه سرند خشک کن دارای مش بندی بین 250 میکرون تا 500 میکرونی می باشند. در نهایت آخرین بخش از این دستگاه قسمت آبگیری سرند می باشد که با کاهش رطوبت ترکیب، محصول با کیفیتی را به مصرف کننده عرضه می دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید