Rock and Rock Crusher

سنگ شکن راک اند راک (Rock and Rock)

سنگ شکن راک اند راک به عنوان سنگ شکن مرحله دوم و شاید هم مرحله سوم استفاده می شود و این نوع سنگ شکن، جزء ماسه سازهای عمودی (Vertical Impact Crusher) با ساختار چکشی می باشد و عمل خردایش حول محور عمودی انجام می شود.

 سنگ شکن راک اند راک، به دستگاه ماسه ساز معروف می باشد و دلیل آن اینست که بیشتر برای تولید ماسه از آن استفاده می شود. تفاوت اصلی این نوع سنگ شکن با سایر سنگ شکن های ضربه ای، به مکانیزم عملکرد آن برمی گردد، بطوریکه سنگ شکن راک اند راک بصورت یک دستگاه سانتریفوژ عمل نموده و با استفاده از سرعت بالای آن، مواد پس از وارد شدن به محفظه دستگاه توسط چکش های نصب شده بر روی روتور دستگاه، با شدت زیادی به یکدیگر برخورد کرده و به سمت بدنه پرتاب شده و این عمل بصورت یک سیکل تا خردایش نهایی و رسیدن به اندازه دلخواه ادامه مییابد. که این امر علاوه برکاهش استهلاك قطعات داخلی دستگاه نسبت به دستگاه هاي مشابه، باعث بالا بردن درصد شکستگی و چند وجهی بودن مصالح (که به صورت چشم گیری در کیفیت بار خروجی و افزایش بهره وری موثر میباشد) می گردد. آسان بودن تعویض قطعات از دیگر مزایای این دستگاه است.

 

خرید نوار نقاله

 

  • مزایای سنگ شکن راک اند راک
  • ظرفیت توان بالا
  • کاهش هزینه های انرژی
  • محصول مکعبی شکل
  • کیفیت بالای محصول
  • کاهش هزینه استعلاک سایش کم در هر تن
  • نگهداری آسان
  • به طور مداوم محصول را در یک محدوده درجه بندی دقیق تولید می کند

سنگ شکن راک اند راک براي تولید محصولات ترکیبی با کیفیت بالا (تولید شن و ماسه جهت آسفالت و بتن) و خردایش انواع کانی هاي سخت و نرم (سیلیس، فلدسپات ، روي ، دولومیت ، باریت و..) کارآیی لازم را داشته و عملیات خردایش را به صورت کامل بر روي آنها انجام می دهد.

مشخصات فنی سنگ شکن راک اند راک
ردیفمدل (cm)حداکثر ابعاد ورودی (mm)ابعاد مصالح خروجی (mm)ظرفیت تولید(t/h)قدرت موتور (kw)وزن دستگاه (ton)
1راک&راک مدل V80-400-650-80908325 Kg
2راک&راک مدل V100-450-660-1201329800 Kg
3راک&راک مدل V10H0-450-680-14020010

شرح سنگ شکن های ضربه ای (Impact Crushers)

دو نوع تأثیرگذار سنگ شکن های عمودی و ضربه افقی هستند. سنگ شکن افقی (HS) سنگ خرد شده توسط سنگ نهفته با چکشهایی که به روتور چرخان محکم می شوند. ضربه عمودی شفت (VSI) از سرعت به عنوان یک نیروی اصلی برای خرد کردن سنگ استفاده می کند. سنگ شکن راک اند راک از انواع اصلی سنگ شکن ضربه ای است.

خرید سنگ شکن فکی

در سنگ شکن های ضربه ای، جهت خردایش بجای فشار، از مواد ضربه ای بمانند چکش استفاده می کنند. این نوع سنگ شکن برای استخراج معادن، متالورژی ، سیمان ، مصالح ساختمانی، صنایع شیمیایی و صنایع آب و برق و غیره مناسب است. سنگ شکن های ضربه ای از یک موتور که دارای 2 تا 6 پره است و با سرعت زیاد دوران میکند ، تشکیل شده اند. نقش پره ها ، پرتاب قطعات بار ورودی بطرف جدار داخلی سنگ شکن است. بر روی جدار داخلی دستگاه نیز تعدادی سپر (صفحات عاجدار از جنس سخت فولاد منگنزدار) نصب شده است که نقش ماله را ایفا میکند و قطعات بار ورودی در اثر برخورد با آنها خرد میشوند. سرعت حرکت پره ها 15 تا 50 متر در ثانیه است و سرعت قطعات بار ورودی در هنگام برخورد با موانع به حدود 6/1 برابر سرعت پره ها میرسد. وضعیت سپر ها قابل تنظیم است. به علاوه در صورت ورود یک جسم خارجی سخت ( مثل قطعات فلزی ) ، این سپر ها امکان خروج جسم از دستگاه را میدهند. سنگ شکن راک اند راک محصول تولیدی ریزی دارد.

نسبت خرد کردن سنگ شکن های ضربه ای در مسیر بسته به حدود 10 تا 30 میرسد و میتوان از آنها به عنوان وسیله ای مناسب برای خرد کردن مواد تا ابعاد کوچکتر از 15 میلیمتر استفاده کرد. سنگ شکن راند راک وزن زیادی دارد.

میزان نرمه تولید شده در این وسیله نسبتا زیاد است. این سنگ شکن برای خرد کردن موادی با سختی سایندگی زیاد متناسب نیست. توصیه می شود از سنگ شکن های ضربه ای در مواقعی که مدار سیلیس کمتر از 7% می باشد، استفاده شود. در غیر این صورت، استفاده از آن برای خردایش موادی با مقدار سیلیس بیشتر و حتی ماسه سنگ ها، منتج به افزایش بسیار سنگین  هزینه های نگهداری و تعمیرات دستگاه می شود.

مکانیزم خردایشvertikale_prallmuehle_schnittbild

دستگاه سنگ شکن ضربه ای با استفاده از سرعت بالای روتور، به مواد شکسته شده از مراحل قبل ضربه وارد می کند. مواد ورودی پس از ضربه چکش خرد شده و دوباره به صفحه پوشش برخورد نموده و در نهایت از درگاه تخلیه خارج می شود. کاربر می تواند فاصله بین قاب پشتی و قاب روتور را تنظیم کند، که با این روش اندازه و شکل دانه مواد را می توان تغییر داد.

ویژگی های عملکرد:

  • یک ساختار ساده ، عملکرد منحصر به فرد ، مناسب برای خرد کردن سنگ سخت.
  • مصرف انرژی کم ، عملکرد بالا ، نسبت خردایش سنگ شکن زیاد ، به طور کلی 10-20 ، تا 50-60.
  • با عملکرد شکل دادن ، محصول به شکل مکعب ، تراکم بسته بندی بالا ، اندازه تخلیه قابل تنظیم ، روند شکست ساده است.
  • توزیع دانه بندی مناسب
  • به راحتی می توان مقدار تغذیه خط تولید را تنظیم کرد و اندازه خوراک را افزایش داد.
  • استفاده از تجهیزات شکست ضربه از مواد جدید مقاوم در برابر سایش و از جنس فولاد منگنزدارساخته شده، بنابراین چکش صفحه ، صفحه ضربه و صفحه آستر دارای طول عمر بیشتری است.
  • استفاده و نگهداری آسان ، می تواند به عنوان سنگ شکن انتخابی استفاده شود.
  • قطعات سنگ شکن صفحه پوشش ضربه ای منحصر به فرد ، مخصوصاً برای خرد کردن سنگ سخت ، کارایی بالا و صرفه جویی در مصرف انرژی.

از سنگ شکن های ضربه ای به عنوان سنگ شکن های اولیه و ثانویه میتوان استفاده کرد. انواع سنگ شکن های ضربه ای  در دو تیپ ساده و هیدرولیکی در مدل های یکطرفه و دو طرفه (نظیر مدل های کوبیت 80، کوبیت 100، کوبیت 120 و کوبیت 180) و انواع HS (HS7, HS10,HS14 ,HS16) که در ظرفیت های 80، 100 ،120،180، 240 و حتی تا 300 تن درساعت در شرکت تجهیز توسعه تارتن ساخته می شوند. سنگ شکن راک اند راک در شش مدل مختلف ساخته میشود.

ساخت مخازن فلزی

دستگاه سنگ شکن راک اند راک نوعي از دستگاه هاي سنگ شكن ضربه اي مي باشد. سنگ شکن هاي ضربه اي خود به دو نوع عمودي و افقي موجود مي باشند که اين دستگاه از نوع عمودي سنگ شکن هاي ضربه اي مي باشد. در اين مدل از سنگ شکن هاي ضربه اي، روتور نقش مهمي براي ايجاد نيروي گريز از مرکز و در نتيجه فرايند خرد شدن دارد. در اين نوع از سنگ شکن ها عمل خرد کردن با استفاده از نيروي ضربه انجام مي پذيرد. سنگ شکن راک اند راک نوعي ماسه ساز خود شکن مي باشد. در این مدل از ماسه ساز ها، تکه سنگ ها در اثر برخورد با یکدیگر در سرعت بالا، مي شکنند و تبديل به ماسه مي شوند. سنگ شکن راک اند راک ظرفيت بالايي براي توليد دارد و اين ويژگي باعث منحصر به فرد شدن اين مدل از سنگ شکن ها مي گردد و به همين جهت در صنعت معروف مي باشند. چون اين دستگاه از نوع سنگ شکن ثانويه مي باشد، براي خرد کردن تکه سنگ هاي کوچک کاربرد دارد و براي قلوه سنگ هاي بزرگ مناسب نمي باشد. سنگ شکن راک اند راک یکی از مهم ترين و پر کاربرد ترين دستگاه ها برای کارخانه‌ های تولید ماسه و آسفالت مي باشد. هم چنين سنگ شکن راک اند راک بهترین عملکرد را میان مدل‌های مشابه دارد.

دستگاه سنگ شکن راک اند راکدستگاه سنگ شکن راک اند راک

 سنگ شکن راک اند راک

سنگ شکن راک اند راک براي خرد کرد مواد و مصالح و ريز دانه هايي که قطري بين 6 تا 30 ميليمتر دارند مورد استفاده قرار مي گيرد. يعني اين دستگاه براي خرد کردن تکه سنگ هاي کوچک مناسب ميباشد و براي خرد کردن تکه سنگ هاي بزرگ و قلوه سنگ ها كارايي لازم را ندارد و مناسب نيست. محصول اين دستگاه قطري بين 0 تا 6 ميليمتر خواهد داشت و مي تواند در حالت ايده آل بين 26 تا 30 تن در ساعت، توليد داشته باشد. در سنگ شکن راک اند راک چکش هايي که با سرعت زياد در حال چرخش به دور محور عمودي هستند، به مواد ضربه وارد مي کنند و باعث خرد شدن آنان مي گردند. در واقع اين چرخش باعث به وجود آمدن نيروي گريز از مركز مي گردد. به دليل اين چرخش دائمي و نيرو هاي وارده، نوع جنس هر يک از اين قطعات اهميت دارد. تمامی اين چکش هاي داخلي از جنس تنگستن کارباید مي باشند اما روتور که حیاتی ترین و مهم ترين بخش این دستگاه می باشد از Hardox 400، که ضد سايش است، تهیه شده است.

يک مدل از سنگ شکن هاي ماسه سازيک مدل از سنگ شکن هاي ماسه ساز

سنگ شکن راک اند راک که با نام ريز شکن و يا ماسه ساز نيز شناخته مي شود، به عنوان يک دستگاه سنگ شکن ثانویه مورد استفاده قرار مي گيرد. اين دستگاه قابليت توليد بار تركيبي به صورت چند وجهي را دارا مي باشد. توليد بار در سنگ شکن راک اند راک بر مبناي آخرين استاندارد هاي توليد شن و ماسه براي استفاده در آسفالت و بتن برنامه ريزي شده است.

سنگ شکن راک اند راک با نام ديگر ماسه ساز سانتریفیوژ براي خرد کردن سنگ هاي سختي مانند فلدسپات، سیلیس ، دولومیت ، باریت و… بسيار کاربرد دارد.

آسیاب چکشی

محصول توليد شده در سنگ شک راک اند راک

یکی از نکات مهم و يكي از پيش شرط هاي اصلي براي توليد يک محصول با کيفيت بالا، استفاده از مواد اوليه و ابزار مناسب و با کيفيت قابل توجه  مي باشد. توليد شن و ماسه نيز به دليل آن که کاربرد زیادی در صنايع مختلف مانند توليد آسفالت يا استفاده در مصالح ساختماني براي ساخت سازه ها دارند، اهميت ويژه اي پيدا مي کند.

به طور کلي از دو روش براي به دست آوردن شن و ماسه استفاده مي شود. اول با استفاده از سنگ‌ های کف رودخانه ‌ها است که همراه با جریان رودخانه حرکت کرده و در اثر فرسایش، مداوم ظاهري گرد و بدون زاویه پيدا مي کنند. اما در روش دوم اين شن و ماسه هاي مورد نياز با استفاده از خرد کردن سنگ هاي معدني به دست مي آيد. در اين روش تکه هاي سنگ در سنگ شکن راک اند راک خرد شده تا به ابعاد مورد انتظار مشتري برسند.

سنگ شکن راک اند راک يا ريز شکنذرات توليد شده در سنگ شکن راک اند راک داراي گوشه هاي تيزي مي باشند. هم چنين اين ذرات تيز گوشه و چند وجهي توليد شده در سنگ شکن راک اند راک، براي استفاده در آسفالت و بتن بسيار مناسب هستند و از اين رو بيشترين کاربرد محصول توليد شده در اين دستگاه براي استفاده در آسفالت و بتن مي باشد. اين ابعاد به دليل اين که سنگ ها با شدت و سرعت زياد خرد مي شوند به وجود مي آيند.از سنگ شکن راک اند راک که نوعي سنگ شکن ثانويه مي باشد جهت ریزتر کردن ذرات ماسه يا تيز کردن شکل ظاهري آنان نيز استفاده مي گردد.

عملکرد سنگ شکن راک اند راک

تفاوت عملکرد سنگ شکن‌راک اند راک و سنگ شکن هاي ثانويه با ساير سنگ شکن ها در اين است که در آن ها اهرم و چکش‌های مختلف ذرات را خرد می‌کنند، اما در سنگ شکن هاي راک اند راک اين طور نيست و در واقع خود شکن هستند. با ریختن مواد و تکه هاي سنگ در مخزن سنگ شکن راک اند راک، دستگاه به صورت سانتریفیوژ شروع به چرخيدن با سرعت بالا می‌کند. با توجه به سرعت زیاد، ذرات سنگ و ماسه با شدت به یکدیگر برخورد می‌کنند و خرد می‌شوند. برای عملکرد بهتر دستگاه چند چکش در داخل آن تعبیه شده ‌است تا خرد کردن ماسه‌ ها بهتر و سريعتر انجام پذيرد.

از مزاياي ديگر سنگ شکن راک اند راک مي توان به استهلاک پايين و امکان تعویض قطعات آن اشاره کرد. اين مزيت سبب استفاده راحت تر از دستگاه مي شود و به مصرف کننده اين اطمينان خاطر را مي دهد که در صورت بروز مشکل يا خرابي در دستگاه، اين مشکل به راحتي قابل حل مي باشد. سنگ شکن راک اند راک برخلاف سایر سنگ شکن‌ ها به لرزه‌ گیر و ضربه‌ گیر مخصوص تجهيز شده است و وجود اين تجهيز باعث ميشود که فرسایش دستگاه کاهش یابد و طول عمر بيشتري داشته باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید