سنگ شکن ضربه ای

ماسه ساز خرگوشی

ماسه ساز خرگوشی از انواع سنگ شکن های ضربه ای (چکشی) است که دارای شفت عمودی می باشد. به‌طوریکه بر روی شفت روتوری قرار گرفته که بر روی آن فضاهایی برای قرار گرفتن چکش های ماسه ساز تعبیه شده است. سنگ ها بر اثر برخورد با این چکش ها و پرتاب به سمت بدنه داخلی خرد می‌شوند. در ضمن جنس این چکشها براساس نوع ماده معدنی فولاد منگنزدار و همچنین منگنز مولیبدن دار ساخته می شود.

میزان تولید بار مفید آن کمتر از 30 تن در ساعت برآورد شده و سایز ورودی تا حداکثر 50 میلیمتر است و خروجی آن زیر 15 میلیمتر می باشد( هرچند که بیش از 60 درصد بار زیر 6 میلیمتر می باشد).

از مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • تعویض آسان قطعات یدکی دستگاه
  • استقرار و نصب راحت دستگاه
  • عملکرد آن با لرزش بسیار پایین

ماسه ساز خرگوشی

مشخصات فنی ماسه ساز خرگوشی
ردیفمدل (cm)حداکثر ابعاد ورودی (mm)ابعاد مصالح خروجی (mm)ظرفیت تولید(t/h)قدرت موتور (kw)وزن دستگاه (ton)
1ماسه ساز خرگوشی0-500-153075 اسب 4.5

شرح سنگ شکن های ضربه ای Impact Crushers

دو نوع تأثیرگذار سنگ شکن های عمودی و ضربه افقی هستند. سنگ شکن افقی (HS) سنگ خرد شده توسط سنگ نهفته با چکشهایی که به روتور چرخان محکم می شوند. ضربه عمودی شفت (VSI) از سرعت به عنوان یک نیروی اصلی برای خرد کردن سنگ استفاده می کند.

در سنگ شکن های ضربه ای، جهت خردایش بجای فشار، از مواد ضربه ای بمانند چکش استفاده می کنند. این نوع سنگ شکن برای استخراج معادن ، متالورژی ، سیمان ، مصالح ساختمانی ، صنایع شیمیایی و صنایع آب و برق و غیره مناسب است. سنگ شکن های ضربه ای از یک موتور که دارای 2 تا 6 پره است و با سرعت زیاد دوران میکند ، تشکیل شده اند. نقش پره ها ، پرتاب قطعات بار ورودی بطرف جدار داخلی سنگ شکن است. بر روی جدار داخلی دستگاه نیز تعدادی سپر (صفحات عاجدار از جنس سخت فولاد منگنزدار) نصب شده است که نقش ماله را ایفا میکند و قطعات بار ورودی در اثر برخورد با آنها خرد میشوند. سرعت حرکت پره ها 15 تا 50 متر در ثانیه است و سرعت قطعات بار ورودی در هنگام برخورد با موانع به حدود 6/1 برابر سرعت پره ها میرسد. وضعیت سپر ها قابل تنظیم است. به علاوه در صورت ورود یک جسم خارجی سخت ( مثل قطعات فلزی ) ، این سپر ها امکان خروج جسم از دستگاه را میدهند. ماسه ساز خرگوشی نوعی سنگ شکن چکشی است.

توصیف ضربه-سنگ شکن

نسبت خرد کردن سنگ شکن های ضربه ای در مسیر بسته به حدود 10 تا 30 میرسد و میتوان از آنها به عنوان وسیله ای مناسب برای خرد کردن مواد تا ابعاد کوچکتر از 15 میلیمتر استفاده کرد.

میزان نرمه تولید شده در این وسیله نسبتا زیاد است. این سنگ شکن برای خرد کردن موادی با سختی سایندگی زیاد متناسب نیست. توصیه می شود از سنگ شکن های ضربه ای در مواقعی که مدار سیلیس کمتر از 7% می باشد، استفاده شود. در غیراینصورت، استفاده از آن برای خردایش موادی با مقدار سیلیس بیشتر و حتی ماسه سنگ ها، منتج به افزایش بسیار سنگین  هزینه های نگهداری و تعمیرات دستگاه می شود. ماسه ساز خرگوشی دارای قدرت موتور 75hp می‌باشد.

مکانیزم خردایش

دستگاه سنگ شکن ضربه ای با استفاده از سرعت بالای روتور، به مواد شکسته شده از مراحل قبل ضربه وارد می کند. مواد ورودی پس از ضربه چکش خرد شده و دوباره به صفحه پوشش برخورد نموده و در نهایت از درگاه تخلیه خارج می شود. کاربر می تواند فاصله بین قاب پشتی و قاب روتور را تنظیم کند، که با این روش اندازه و شکل دانه مواد را می توان تغییر داد. سایز خروجی ماسه ساز خرگوشی 0 تا 15 میلی‌متر میباشد.

آسیاب چکشی

ویژگی های عملکرد

  • یک ساختار ساده ، عملکرد منحصر به فرد ، مناسب برای خرد کردن سنگ سخت.
  • مصرف انرژی کم ، عملکرد بالا ، نسبت خردایش سنگ شکن زیاد ، به طور کلی 10-20 ، تا 50-60.
  • با عملکرد شکل دادن ، محصول به شکل مکعب ، تراکم بسته بندی بالا ، اندازه تخلیه قابل تنظیم ، روند شکست ساده است.
  • توزیع دانه بندی مناسب
  • به راحتی می توان مقدار تغذیه خط تولید را تنظیم کرد و اندازه خوراک را افزایش داد.
  • استفاده از تجهیزات شکست ضربه از مواد جدید مقاوم در برابر سایش و از جنس فولاد منگنزدارساخته شده، بنابراین چکش صفحه ، صفحه ضربه و صفحه آستر دارای طول عمر بیشتری است.
  • استفاده و نگهداری آسان ، می تواند به عنوان سنگ شکن انتخابی استفاده شود.
  • قطعات سنگ شکن صفحه پوشش ضربه ای منحصر به فرد ، مخصوصاً برای خرد کردن سنگ سخت ، کارایی بالا و صرفه جویی در مصرف انرژی.

از سنگ شکن های ضربه ای به عنوان سنگ شکن های اولیه و ثانویه میتوان استفاده کرد. انواع سنگ شکن های ضربه ای  در دو تیپ ساده و هیدرولیکی در مدل های یک‌طرفه و دو طرفه (نظیر مدلهای کوبیت 80، کوبیت 100، کوبیت 120 و کوبیت 180) و انواع HS (HS7, HS10,HS14 ,HS16) که در ظرفیت های 80، 100 ،120،180، 240 و حتی تا 300 تن درساعت در شرکت تجهیز توسعه تارتن ساخته می شوند.

دستگاه ماسه ساز

دستگاه ماسه ساز خرگوشي يكي ديگر از انواع سنگ شکن هاي ضربه اي مي باشد. در سنگ شکن هاي ضربه اي نيروي ضربه موجب خرد شدن و تکه تکه شدن مواد و سنگ ها و املاح مي گردد. اين سنگ شكن خرگوشي با نام ديگر ماسه ساز خرگوشي بر خلاف سنگ شکن هاي ضربه اي ديگر داراي محور عمودي بوده و روتور حول اين محور عمودي به دوران و چرخش مي پردازد. در واقع ماسه ساز ها سنگ شکن هايي هستند که در معادني به کار گرفته مي شوند که تمايل زياد تري براي توليد ماسه شکسته بيشتر وجود داشته باشد.

خرید سنگ شکن فکی

ماسه ساز ها ظرفيت ها و قابليت هاي متنوعي دارند که از اين ميان مي توان به توانايي خرد کردن مواد غير چسبنده خشک و تا استحکام 450 MP اشاره کرد. براي مواد غير چسبنده خشک مي توان از کوارتز، بازالت، آهک، گرانيت و ديگر سنگ هاي معدني نام برد.  ماسه ساز ها براي خرد كردن اين مواد معدني در سه مدل خرگوشي، پاکتي و راک اند راک ساخته و توليد مي شوند و سپس براي استفاده مصرف کنندگان به بازار عرضه مي گردند. هم چنين به ماسه ساز خرگوشي ماسه ساز شفت عمودي نيز گفته مي شود.

يک نمونه ماسه ساز خرگوشييک نمونه ماسه ساز خرگوشي

چرخش روتور به دور محور عمودي در ماسه ساز خرگوشي موجب به وجود آمدن نيروي گريز از مرکز مي شود. اين نيروي به وجود آمده باعث پرت شدن تکه هاي سنگ به طرف ديواره ها و در نهايت خرد شدن آن ها مي شود. ماسه ساز خرگوشي براي خرد کردن سنگ ها و مواد نرم کاربرد بيشتري دارد و در صنايع مورد استفاده قرار مي گيرد.

کارکرد‌  دستگاه

ماسه ساز خرگوشي يکي از انواع سنگ شکنهای ضربه اي بوده که داراي يک شفت عمودي مي باشد. بر روي اين شفت عمودي يک عدد روتور قرار گرفته است. قرار گيري اين روتور به نحوي صورت مي پذيرد که فضايي براي تعبيه چکش ها بر روي آن وجود داشته باشد. وجود چکش ها براي اعمال نيروي به وجود آمده در اثر چرخش به مواد و املاحی که به منظور خرد شدن وارد دستگاه شده اند، ضروري مي باشد. در اثر چرخش روتور در ماسه ساز خرگوشي و برخورد مواد و تکه هاي سنگ با چکش ها، اين مواد و تک هاي سنگ به طرف ديواره هاي داخلي دستگاه پرتاب شده و فرايند خرد شدن صورت مي پذيرد. در کناره ها و ديواره هاي داخلي دستگاه سندان هايي تعبيه شده است که تکه هاي سنگ ورودي به طرف آن ها پرتاب مي شوند. شفت داخلي قرار گرفته به صورت عمودي اين ماسه ساز به دو صورت شفت کلفت يعني T800 و به صورت شفت نازک S800 توليد مي شود و هم چنين اين دستگاه داراي الکترو موتور قدرتمندي مي باشد.

دستگاه سرند

ويژگي هاي ماسه ساز خرگوشي

سنگ دانه ها و مواد ورودي به ماسه ساز خرگوشي بايد ابعادي بين 20 تا 50 ميلي متر داشته باشند و بهتر است براي موادي که داراي ساختار نرم ميباشد مورد استفاده قرار بگيرد. پس از فرايند خرد کردن در ماسه ساز خرگوشي که از طريق نيروي ضربه انجام مي پذيرد، قطر و اندازه حدود هفتاد درصد از ماسه هاي خروجي از اين سنگ شکن بين 0 تا 6 ميلي متر خواهد بود.

جعبه شنی عمودی-شافتماسه ساز شفت عمودي

 البته برخي معتقدند که بهتر است سايز مواد و سنگ دانه هاي ورودي از چهل ميلي متر بيشتر نباشد. شکل و مدل سنگ دانه ها و ماسه هاي خروجي از ماسه ساز خرگوشي به صورت چند وجهي و تيز مي باشد. ظرفیت ورودی دستگاه ماسه ساز خرگوشی بين 30-25 تن در ساعت از سنگدانه هاي 20 تا 50 میلی متري می باشد. وزن اين مدل از سنگ شکن ها در حدود 400 كيلوگرم مي باشد و موتور هر ماسه ساز خرگوشي در حدود 75 اسب بخار ظرفيت دارد. ماسه ساز خرگوشي بيشتر به منظور و براي توليد شن و ماسه در اندازه هاي معين و ريز استفاده مي شود. در واقع اين دستگاه پس از دريافت مواد اوليه و سنگ دانه هاي ورودي، با درصد معيني آن ها را مي شکند و تبديل به ماسه مي کند. اين ماسه ها داراي ظاهري چند وجهي مي باشند.

حفظ و نگهداري

يکي ديگر از ويژگي هاي دستگاه ماسه ساز خرگوشي، نصب و تعويض راحت قطعات آن مي باشد. سهولت تعويض قطعات اين دستگاه و با توجه به اين که تعويض قطعات مي تواند در حداقل زمان صورت پذيرد، موجب افزايش كارايي آن در صنعت مي شود. تعويض قطعات در کمترین زمان موجب اطمينان خاطر مصرف کنندگان مي شود و در صورتي كه قطعه اي نياز به تعويض داشت، اين تعويض به طور سريع صورت مي پذيرد و ماسه ساز خرگوشي مي تواند در حداقل زمان به انجام ادامه فعاليت هاي خود بپردازد.

حفظ و نگهداري ماسه سازحفظ و نگهداري ماسه ساز

به منظور حفظ و نگهداري آسان و به منظور تعويض راحت قطعات دو يا سه درب جانبي براي اين نوع سنگ شکن در نظر گرفته شده است. با باز کردن اين درب هاي تعبيه شده در ماسه ساز خرگوشي، دسترسي به تمام اجراي داخلي سنگ شکن امکان پذير مي باشد. اين دسترسي به قطعات است که امکان تعويض راحت را فراهم مي كند.

براي اين که ماسه ساز خرگوشي در حين انجام کار و عملکرد خود دچار لرزش نشود، ضربه گير هايي براي آن تعبيه شده است. يعني شافت و محور اين سنگ شکن و ماسه ساز با سيستم لرزشگير بدنه تجهيز شده اند. نحوه نصب شاسي ها در اين دستگاه به گونه اي مي باشد که امکان استفاده از آن را در سه جهت براي مصرف کننده فراهم مي آورد.

خرید نوار نقاله

هم چنين است اين دستگاه از از لاينرهاي چند وجهي مشابهي تشکيل شده است. جنس چکش هاي داخلي تعبيه شده بر روي روتور از فولاد منگنز دار مي باشد. استفاده از فولاد منگنز دار در ساخت اين چکش ها آن ها را در برابر فرسایش مقاوم کرده و به آن ها خاصيت ضد فرسايشي بخشيده است.

مقاومت در برابر سایش ماسه ساز خرگوشي و همين طور امکان پذير بودن تعويض و وارسي قطعات داخلي اين ماسه ساز که به راحتی و سهولت انجام مي پذيرد، موجب شده که اين سنگ شکن بسيار مقرون به صرفه براي استفاده مصرف کنندگان باشد.

نمونه اي ديگر از اين سنگ شکننمونه اي ديگر از اين سنگ شکن

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید