دستگاه الواتور تسمه ای

 بالابر تسمه ای Bucket Elevator

یکی از کارآمدترین روش‌های بالا بردن عمودی مواد فله ای، الواتور تسمه ای است. الواتور کاسه ای از یک سری کاسه تشکیل شده است که به تسمه یا زنجیری متصل شده اند و دارای قرقره یا زنجیر چرخ در بالا و پایین واحد هستند. کاسه ها در یک محفظه قرار دارند تا مواد را در خود داشته باشند. هنگامی که سطل از نقطه ورود مواد عبور می کند، مواد انبوه در هر کاسه بارگیری می شود. شرکت تجهیز توسعه تارتن طیف گسترده ای از الواتورهای کاسه ای را بر اساس مشخصات مواد فله و نیازهای فرآیند، طراحی و تولید می کند.

 

دستگاه الواتور تسمه ای

 

الواتور کاسه ای شرکت تجهیز توسعه تارتن در بسیاری از صنایع از جمله صنایع شیمیایی، سنگدانه، سیمان، معدن و تصفیه فاضلاب برای بالا بردن مواد فله استفاده می شود.

دستگاه سرند

ویژگی های الواتور تسمه ای شرکت تجهیز توسعه تارتن

  • طراحی سفارشی – برای تأمین نیازهای خاص مشتری
  • طیف گسترده ای از مصالح ساختمانی – برای کاهش خوردگی یا سایش
  • ساخت و ساز با متریال مناسب – برای افزایش عمر و کاهش زمان خرابی
  • طراحی کاملا محصور – برای از بین بردن انتشار گرد و غبار

الواتور-تسمه-ای

طراحی الواتور های تسمه ای

رایج ترین تنظیمات برای طراحی الواتورهای تسمه ای استاندارد است.

الواتورهای کاسه ای به دو شکل کلی، الواتور تسمه ای و زنجیری ساخته میشود :

الواتورهای تسمه ای Elevator Conveyor Belts

الواتور تسمه ای ،  برای صنایع سبک تر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند. کاسه ها با توجه به نوع کاربرد و رنج دانه بندی مواد، بر روی تسمه های با عرض‌های مختلف مونتاژ شده و سوار می‌شوند.

الواتورهای کاسه تسمه ای در مناطقی که سر و صدا نگران کننده است ایده آل هستند، زیرا کار با آن‌ها بی صدا است.

الواتور تسمه ای

روند طراحی الواتور (بالابر) کاسه ای در شرکت تجهیز توسعه تارتن چگونه انجام می شود؟

فرآیند طراحی الواتور (بالابر) کاسه ای به طور معمول بترتیب در مراحل زیر اجرا می گردد:

  • جمع آوری اطلاعات فروشنده: اطلاعات مربوط به کاربرد آنها را از مشتری درخواست خواهد کرد. سئوالاتی که باید آماده پاسخ دادن آنها باشید عبارتند از:

چه نوع ماده ای جابجا می شود؟

خصوصیات و مشخصات ماده چیست؟ تراکم حجم، وزن، دما و رطوبت مواد می تواند بر طراحی کلی تأثیر بگذارد. همچنین مهم است که مواد چسبناک، ساینده، جریان آزاد، سمی یا منفجره به اشتراک گذاشته شود، زیرا این امر نیز در طراحی نقش دارد. صفحه ساخته شده الواتور تسمه ای از صفحه سنگین با آستر منگنز یا از آلیاژ AR ستون میباشد.

مقدار ظرفیت مورد نظر چقدر است؟

آیا الزامات نظارتی وجود دارد؟

انتظار شما چگونه است؟

در مورد تجهیزات موجود در بالادست و پایین دست خود چطور؟

اگر الواتور تسمه ای شما باید در اطراف تجهیزات ثابت طراحی شود ، با توجه به شرایط عملیاتی و محیطی، شرکت تجهیز توسعه تارتن می تواند بهترین پیکربندی را برای اتصال بخش های ورودی و تخلیه توصیه کند.

آسیاب چکشی

  • توصیه ها

هنگامی که آنها از برنامه و خط تولید شما اطلاعات کافی دریافت گردید، شرکت تجهیز توسعه تارتن توصیه هایی را برای یک مدل و اندازه الواتور تسمه ای ارائه می دهد.

  • انتخاب مدل

با توجه به اطلاعات دریافتی و هم‌فکری با شما، الواتور تسمه ای را متناسب با طیف وسیعی از برنامه های شما اجزای مختلف مونتاژ کاسه که از مجموعه ای از تسمه و زنجیر ساخته شده اند، ارائه می گردد.

  • طرح نهایی

در نهایت، با توجه به نیاز مشتری و ویژگی های اختیاری او فرآیند طراحی نهائی براساس انتخاب مدل تائید شده، صورت می پذیرد.

اجزای اصلی الواتورهای تسمه ای

اجزای الواتور تسمه ای عمودی عمدتا از کاسه، تسمه کششی (یا زنجیره ای) ، دستگاه محرک شده، پوشش دستگاه، درگاه تغذیه، درگاه تخلیه و غیره تشکیل شده است.

الواتور بالابر تسمه ای

دستگاه الواتور تسمه ای

دستگاه الواتور تسمه اي يکي از انواع مدل هاي الواتور مي باشد كه براي انتقال مواد به صورت عمودي از آن استفاده مي گردد. باند کششی در الواتورها که قدرت محرک لازم برای حمل مواد به قسمت هاي بالاتر را تامين مي كند، مي تواند از جنس زنجير يا تسمه باشد. در واقع ويژگي الواتور تسمه اي آن است که باند کششي آن از جنس تسمه مي باشد. در الواتور تسمه اي مانند ساير الواتور هاي يا بالابرهاي صنعتي از تعدادي کاسه يا باکت تشکیل شده است که به يک تسمه متصل شده است.  اين الواتورهاي تسمه اي دارای قرقره یا زنجیر چرخ هم مي باشند که در بالا و پایین آن قرار گرفته اند. باکتهای الواتور تسمه ای در یک محفظه قرار گرفته اند که مواد را در درون خود نگهداري مي کنند. زماني که باکت از نقطه تعيين شده به عنوان ورودي مواد عبور کرد، مواد فله براي انتقال به محل ديگر درون کاسه بارگيري مي شود.

خرید نوار نقاله

الواتور تسمه اي يا بالابر کاسه اي با استفاده از تسمه نقاله برای انتقال عمودی موادي مانند مواد ساینده دانه ای يا ريزدانه ها و مواد پودري و ديگر مواد کوچک استفاده شده و کاربرد دارد.

الواتور تسمه اي بر اساس نیروی مکش با مقدار کم طراحی و ساخته مي شود. در اين دستگاه صنعتي از تسمه ها به عنوان قسمت بند کششی براي انتقال مواد استفاده می گردد. از اين الواتور که با نام بالابر قاشقکی نيز شناخته مي شود در مکان هاي مختلفي استفاده مي شود. از الواتور تسمه اي در معادن، نيروگاه ها و صنايع و زمين هاي وابسته به كشاورزي استفاده مي شود. همچنين اين بالابر صنعتي در صنايع شيميايي و متالورژي و ساير صنايع ديگر نيز بسيار مفيد و پرکاربرد است.

دستگاه الواتور تسمه ایدستگاه الواتور تسمه ای

شيوه عملکرد الواتور تسمه ای

الواتور تسمه اي داراي يک قیف يا هاپر ورودی زیرین مي باشد که در واقع مواد را از بخش پايين خود تحویل می گیرد ، و به خاطر آن که تسمه نقاله حرکتي رو به بالا را دارا مي باشد، مواد بر روی توپی بالایی حرکت مي کنند و مي چرخند و سپس اين حركت چرخشي رو به پایین اتفاق مي افتد. در نهايت الواتور تسمه اي مواد درون مخزن را به طرف خروجی پرتاب مي کند و به عبارتي فرآيند پاشش اتفاق مي افتد. تسمه نقش نیرو دهنده را در الواتور تسمه ای ايفا مي كند و در کنار درايو تسمه که مجهز به کمربند لاستیکی مي باشد فعاليت مي کند. تسمه در الواتور تسمه ای بر روی غلتک درایو پایینی یا بالایی نصب مي گردد. اين غلتک ها وظيفه  تغییر مسیر به بالا يا به پایین را برعهده دارند. همچنين دستگاه الواتور تسمه اي براي بالا بردن مواد از مکانی به مکان دیگری که در ارتفاع کمی نسبت به آن قرار گرفته مناسب مي باشد.

مزايای الواتور تسمه ای

الواتور تسمه اي مزاياي بسيار زيادي دارد. يكي از مهمترين مزاياي اين بالابر انتقال عمودی با ظرفیت بالا مي باشد. در واقع اين دستگاه جريان تغذيه، تخليه مناسب و تنظيم لازم براي داشتن ظرفيت زياد را دارا مي باشد. از ديگر مزاياي اين الواتور اين است که معمولا در هنگام بلند کردن مواد برگشتي وجود ندارد و مواد به پایین سقوط نمی کنند.

همچنين در الواتور تسمه اي طراحي خيلي خوبي براي مواد سنگين صورت گرفته است. فرايندها در اين الواتور کاسه ای به نوع و مشخصات موادي که قرار است انتقال يابند، بستگي چنداني ندارد. به همين سبب نه تنها این دستگاه می تواند مواد دانه ای و پودري را انتقال دهد، بلکه براي جابجا کردن مواد با مقاومت بالا در برابر سايش نيز مناسب است. الواتور تسمه اي داراي آب بندي بسيار دقيقي مي باشد و آلودگي آن براي محيط زيست ناچيز است.

الواتور تسمه اي يک بالابر صنعتي با قابليت اعتماد بالا و با دوام مي باشد. عملکرد مناسب آن مي تواند اطمينان مصرف کنندگان گوناگون صنايع مختلف را، با توجه به طراحي پيشرفته خود و سيستم پردازش هوشمند، حاصل نمايد. طول عمر مفيد اين دستگاه همچنين مي تواند بيش از 20000 ساعت باشد و الواتور مي تواند در طي اين زمان بدون هيچ گونه مشکل يا دردسري به فعاليت خود بپردازد.

دستگاه الواتور تسمه ای
دستگاه الواتور تسمه ای

ویژگی ها

اين بالابر ارتفاع نسبتا زيادي را دارا مي باشد. با توجه به نسبت سرعت استاندارد دستگاه به مقدار ظرفيت تناژ موادي که مي تواند در ساعت انتقال دهد، الواتور تسمه اي به آرامي حرکت کرده و مواد را به بالا انتقال مي دهد. اين بدان معناست که مي تواند به ارتفاع هاي بالاتري دست يابد.

قیمت-دستگاه-الواتور-تسمه-ای

در الواتور تسمه اي نوع تغذيه به صورت هاپر ورودي مي باشد. براي پر کردن مواد نيازي به استفاده از قاشقک وجود ندارد و مقداري برخورد بين مواد به وجود مي آيد که در نتيجه آن فشردگي رخ مي دهد. نکته قابل توجه در طراحي اين محصول حساسيت به این نکته است که عمل پاشش در هنگام تغذيه يا ورودي مواد و در هنگام تخليه آن ها به حداقل برسد. کاهش عمل پاشش همچنين از ساييدگي دستگاه به مقدار قابل توجهي مي کاهد.

الواتور تسمه ای در صنايع گوناگوني کاربرد دارد. از اين ميان ميتوان به کاربرد آن در صنعت شن و ماسه و سنگ و سيمان براي جابجايي اين مواد به صورت عمودي اشاره کرد. همچنين اين بالابر جهت انتقال بتن در صنعت بتن داراي کاربرد مي باشد. در صنايع مربوط به مواد غذايي نيز اين الواتور تسمه اي جهت انتقال شکر در پالايشگاه شکر و جهت انتقال نمک در معادن نمک مورد استفاده قرار مي گيرد. از ديگر كاربردهاي اين دستگاه مي توان در ایستگاه  های گرمایش، نیروگاه ها و همين طور کارخانه هاي سوزاندن زباله نام برد.

در اين نوع بالابر کاسه ای می توان با اضافه کردن تار و پود فلزي به تسمه نقاله، مقاومت آن در برابر پارگي افزايش داد و از پارگي ناگهاني آن جلوگيري نمود. البته به طور کلي الواتور تسمه اي از مقاومت و استحکام بسيار مناسبي برخوردار مي باشد.

قطعات-دستگاه-الواتور-تسمه-ای

به طور کلي الواتورهای تسمه ای در صنایع سبک تر داراي صرفه اقتصادي بيشتري مي باشند. باکت ها در اين نوع الواتور، براساس نوع کاربرد و اندازه مواد ورودي، بر تسمه هايي که داراي عرض هاي متنوعي هستند قرار مي گيرند. به دليل کم صدا بودن اين بالابرها، کار با آن ها در مناطقي كه نگراني بابت سر و صدا وجود دارد توصيه مي شود.

قیمت و خرید انواع الواتور تسمه ای

در صورت نیاز میتونید همین حالا الواتور تسمه ای مد نظر خود را از تارتن خریداری بفرمایید.

استعلام قیمت: 02188804017 – 09102828561

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید