سنگ شکن کوبيت دو طرفه در صنعت

سنگ شکن کوبيت دو طرفه ماسه ساز دو طرفه

سنگ شکن کوبيت دو طرفه یا ماسه ساز دو طرفه برای خردایش سنگ های کوهی و سنگ های نرم مناسب است، اندازه سنگ ورودی آن بـین 0 تا ۱۵۰ میلی متر بوده و اندازه سنگ خروجی بین 0 تا ۸ میلی متر می باشد.

میزان تولید بارمفید این دستگاه ۶۰ تن در ساعت می باشد. این نوع ماسه ساز عملکردی مشابه کوبیت دارد با این تفاوت ، در هر دو طرف دارای سندان بوده و فاصله روتور با جاسندانی کمتر بوده که باعث افزایش برخوردها و افزایش میزان ماسه می‌شود.

مشخصات سنگ شکن کوبيت دو طرفه

ردیفمدل (cm)حداکثر ابعاد ورودی (mm)ابعاد مصالح خروجی (mm)ظرفیت تولید(t/h)قدرت موتور (kw)
1کوبیت دوطرفه0-1500-86075

شرح سنگ شکن های ضربه ای Impact Crushers

دو نوع تأثیرگذار سنگ شکن های عمودی و ضربه افقی هستند. سنگ شکن افقی (HS) سنگ خرد شده توسط سنگ نهفته با چکشهایی که به روتور چرخان محکم می شوند. ضربه عمودی شفت (VSI) از سرعت به عنوان یک نیروی اصلی برای خرد کردن سنگ استفاده می کند. سنگ شکن کوبيت دو طرفه برای خردایش سنگ های کوهی و سنگ های نرم مناسب میباشد.

در سنگ شکن های ضربه ای، جهت خردایش بجای فشار، از مواد ضربه ای بمانند چکش استفاده می کنند. این نوع سنگ شکن برای استخراج معادن ، متالورژی ، سیمان ، مصالح ساختمانی ، صنایع شیمیایی و صنایع آب و برق و غیره مناسب است. سنگ شکن های ضربه ای از یک موتور که دارای 2 تا 6 پره است و با سرعت زیاد دوران میکند ، تشکیل شده اند. نقش پره ها ، پرتاب قطعات بار ورودی بطرف جدار داخلی سنگ شکن است. بر روی جدار داخلی دستگاه نیز تعدادی سپر (صفحات عاجدار از جنس سخت فولاد منگنزدار) نصب شده است که نقش ماله را ایفا میکند و قطعات بار ورودی در اثر برخورد با آنها خرد میشوند. سرعت حرکت پره ها 15 تا 50 متر در ثانیه است و سرعت قطعات بار ورودی در هنگام برخورد با موانع به حدود 6/1 برابر سرعت پره ها میرسد. وضعیت سپر ها قابل تنظیم است. به علاوه در صورت ورود یک جسم خارجی سخت ( مثل قطعات فلزی ) ، این سپر ها امکان خروج جسم از دستگاه را میدهند. اندازه سنگ ورودی سنگ شکن کوبيت دو طرفه بـین ۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر است.

توصیف ضربه-سنگ شکن

نسبت خرد کردن سنگ شکن های ضربه ای در مسیر بسته به حدود 10 تا 30 میرسد و میتوان از آنها به عنوان وسیله ای مناسب برای خرد کردن مواد تا ابعاد کوچکتر از 15 میلیمتر استفاده کرد.

میزان نرمه تولید شده در این وسیله نسبتا زیاد است. این سنگ شکن برای خرد کردن موادی با سختی سایندگی زیاد متناسب نیست . توصیه می شود از سنگ شکن های ضربه ای در مواقعی که مدار سیلیس کمتر از 7% می باشد، استفاده شود. در غیراینصورت، استفاده از آن برای خردایش موادی با مقدار سیلیس بیشتر و حتی ماسه سنگ ها، منتج به افزایش بسیار سنگین  هزینه های نگهداری و تعمیرات دستگاه می شود. اندازه سنگ خروجی سنگ شکن کوبيت دو طرفه ۰ تا ۸ میلی‌متر است.

خرید سنگ شکن فکی

مکانیزم خردایش

دستگاه سنگ شکن ضربه ای با استفاده از سرعت بالای روتور، به مواد شکسته شده از مراحل قبل ضربه وارد می کند. مواد ورودی پس از ضربه چکش خرد شده و دوباره به صفحه پوشش برخورد نموده و در نهایت از درگاه تخلیه خارج می شود. کاربر می تواند فاصله بین قاب پشتی و قاب روتور را تنظیم کند، که با این روش اندازه و شکل دانه مواد را می توان تغییر داد. میزان تولید بارمفید سنگ شکن کوبيت دو طرفه ۶۰ تن در ساعت است.

کوبیت دو طرفه در کارگاهویژگی های عملکرد ماسه ساز دو طرفه

  • یک ساختار ساده ، عملکرد منحصر به فرد ، مناسب برای خرد کردن سنگ سخت.
  • مصرف انرژی کم ، عملکرد بالا ، نسبت خردایش سنگ شکن زیاد ، به طور کلی 10-20 ، تا 50-60.
  • با عملکرد شکل دادن ، محصول به شکل مکعب ، تراکم بسته بندی بالا ، اندازه تخلیه قابل تنظیم ، روند شکست ساده است.
  • توزیع دانه بندی مناسب
  • به راحتی می توان مقدار تغذیه خط تولید را تنظیم کرد و اندازه خوراک را افزایش داد.
  • استفاده از تجهیزات شکست ضربه از مواد جدید مقاوم در برابر سایش و از جنس فولاد منگنزدارساخته شده، بنابراین چکش صفحه ، صفحه ضربه و صفحه آستر دارای طول عمر بیشتری است.
  • استفاده و نگهداری آسان ، می تواند به عنوان سنگ شکن انتخابی استفاده شود.
  • قطعات سنگ شکن صفحه پوشش ضربه ای منحصر به فرد ، مخصوصاً برای خرد کردن سنگ سخت ، کارایی بالا و صرفه جویی در مصرف انرژی.

از سنگ شکن کوبيت دو طرفه به عنوان سنگ شکن های اولیه و ثانویه میتوان استفاده کرد. انواع سنگ شکن های ضربه ای  در دو تیپ ساده و هیدرولیکی در مدل های یکطرفه و دو طرفه (نظیر مدلهای کوبیت 80، کوبیت 100، کوبیت 120 و کوبیت 180) و انواع HS (HS7, HS10,HS14 ,HS16) که در ظرفیت های 80، 100 ،120،180، 240 و حتی تا 300 تن درساعت در شرکت تجهیز توسعه تارتن ساخته می شوند.

دستگاه سنگ شکن کوبیت دو طرفه

دستگاه سنگ شکن کوبیت دو طرفه نیز هم چون سنگ شکن کوبیت، از دسته‌ی سنگ شکن های ضربه ای می باشد و مواد را بر اساس نیروی ضربه خرد و تکه تکه می کند. این سنگ شکن نیز همانند سنگ شکن کوبیت از سنگ شکن های ضربه ای بوده و از نوع افقی می باشد. یعنی بر اساس حرکت و سرعت روتور عمل خرد کردن صورت می پذیرد. از این سنگ شکن ها هم به عنوان سنگ شکن اولیه و هم سنگ شکن ثانویه استفاده می شوند. سنگ شکن کوبیت دو طرفه دارای یک محور افقی می باشد که روتور حول این محور دوران می کند. دوران و چرخش روتور حول محور افقی باعث به وجود آمدن نیروی گریز از مركز می شود. بر روی روتور تعدادی چکش تعبیه شده اند. مواد داخل محفظه در اثر برخورد با این چکش ها که همراه با روتور در حال چرخش اند به طرف دیواره های داخلی و سندان ها پرتاب شده و خرد می شوند. به این نوع سنگ شکن، سنگ شکن چکشی نیز گفته می شود. سنگ شکن کوبیت دو طرفه برای استفاده و خرد کردن سنگ های كوهی و سنگ های نرم بسیار مناسب است و کارایی دارد.

کوبیت دو طرفه زردسنگ شکن کوبيت دو طرفه

مشخصات سنگ شکن کوبیت دو طرفه یا همان ماسه ساز دو طرفه

به دستگاه سنگ شکن کوبیت دو طرفه ماسه ساز دوطرفه نیز گفته می شود. اندازه سنگ های کوهی و سنگ های نرم ورودی به سنگ شکن کوبیت دو طرفه باید بین 0 تا 150 میلی متر باشد. همچنین این ماسه ساز برای انجام فرآیندهای مورد نیاز، خرده سنگ ها و ماسه هایی با ابعاد بین 0 تا 8 میلی متر به مصرف کننده تحویل می دهد. چکش ها در این ماسه ساز دارای  3 شیار خشاب با 6  لبه هستند تا آن که بتوانند در شش نوبت کار کردن قابل عوض کردن باشند و تا 80 ‏درصد ظرفیت خود نیز مورد استفاده قرار بگیرند.‏

دستگاه سرند

سنگ شکن کوبیت دو طرفه دارای قابلیت تولید بار مفید به مقدار 60 تن در ساعت می باشد. یعنی می تواند 60 تن ماسه از مواد و سنگ های ورودی به خود، در یک ساعت تولید کند.

تفاوت عملکرد سنگ شکن کوبیت دو طرفه با سنگ شکن کوبیت در آن است که این نوع ماسه ساز در هر دو طرف دارای سندان می باشد. هم چنین فاصله روتور با جا سندانی کمتر از سنگ شکن کوبیت است و این باعث افزایش برخوردها می شود.  افزایش میزان برخوردها باعث افزایش تولید ماسه در دستگاه می شود.

روتور دستگاه سنگ شکن کوبیت دو طرفه دارای 3 تیرک یا در برخی موارد 4 تیرک می باشد که از پره های ضد سایش ساخته می شوند. هر کدام از این تیرک ها ضخامتی در حدود 60 میلی متر دارند. این مدل از سنگ شکن های نوع کوبیت به دلیل وزن کافی و بالانس مناسبی كه دارد، می تواند راندمان خوبی به مصرف کننده ارائه کند و نیاز های او را برطرف سازد.

کوبیت دو طرفه در حال بارگیریيک نمونه ماسه ساز دو طرفه

تفاوت با سایر ماسه سازها

تفاوتی که سنگ شکن کوبیت دو طرفه یا ماسه ساز دو طرفه با سایر ماسه سازهای دیگر مانند ماسه ساز هیدروکنی که از منتل 2 و کانکیو 2 یا 4 و 2  در آن استفاده می کنند، دارد تفاوت در میزان تولید شان می باشد. این ماسه ساز دوطرفه تولید بسیار بیشتری نسبت به سایر همتایان خود دارد. همان طور که پیش از این هم گفته شد، سنگ شکن کوبیت دو طرفه در هر ساعت 60 تن شن و ماسه تولید می کند و به این میزان خروجی دارد. در صورتی که سایر دستگاه های ماسه ساز تنها در حدود 20 تا 25 تن در ساعت تولید دارند و این مقدار خروجی به مصرف کننده تحویل می دهند. به همین سبب سنگ شکن کوبیت دو طرفه مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار می گیرد و می تواند پاسخگوی نیاز آن ها باشد. این سنگ شکن کوبیت دو طرفه برای تنظیم و کنترل اندازه خرده سنگ های خروجی دارای پیچ تنظیم می باشد. این ماسه ساز دو طرفه به دلیل اینرسی بسیار زیادی که دارد نیاز به نیروی محرک کمی دارد و به دلیل تعداد بسیار بالای سطح برخوردها در سرعت های بالا، قدرت خرد کنندگی بسیار زیادی دارد.

تفاوت دیگری که این ماسه ساز کوبیت دو طرفه با سایر ماسه ساز ها دارد در محدودیت اندازه مواد و تکه سنگ های ورودی می باشد. در سایر دستگاه های ماسه ساز مانند ماسه ساز هیدروکن حداکثر اندازه سنگ ورودی 7 سانتی متر می تواند باشد در صورتی که در سنگ شکن کوبیت دو طرفه این مقدار به 15 سانتی متر افزایش می یابد.

 

ویژگی های سنگ شکن کوبیت دو طرفه

یكی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این مدل ماسه ساز کوبیت دو طرفه که سایر ماسه سازها فاقد آن می باشند، این است كه نمی توان به آن ها مواد و بار خیس وارد کرد اما سنگ شکن کوبیت دو طرفه این قابلیت را دارا می باشد که باز و مواد خیس را به عنوان ورودی بپذیرد. ورود بار و مواد و سنگ دانه های خیس به درون سایر ماسه سازها موجب بریدن شفت یا به اصطلاح خفگی دستگاه می گردد. در صورتی که ماسه ساز کوبیت دو طرفه این محدودیت را ندارد و این خود امتیازی برای مصرف كننده می باشد.

ساخت مخازن فلزی

یکی دیگر از ویژگی هایی که همواره مورد توجه مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ماسه برای استفاده از دستگاه ماسه ساز قرار می گیرد، آن است که سنگ شکن کوبیت دو طرفه این امکان را فراهم می آورد که بتوان یک روز از دستگاه استفاده کرد و روز دیگر به آن استراحت داد و از آن استفاده نکرد. این قابلیت همچنین موجب پایین آمدن شدید استهلاک ماسه ساز کوبیت دو طرفه می گردد و کارایی و همینطور عمر مفید دستگاه ماسه ساز را افزایش می دهد.

برای افزایش راندمان و عملکرد سنگ شکن کوبیت دو طرفه توصیه می شود که در معادن کوهی از آنها استفاده گردد. یعنی عمده فعالیت چشمگیر این سنگ شکن ها در معادن کوهی و برای تبدیل سنگ های کوهی و سنگ های نرم به شن و ماسه می باشد.

یک سنگ شکن کوبیت دو طرفه شامل چکش، سندان، خشاب سندان، فنر چکش، روپوش روتور، ضربه گیر، بغل بندها، زیر بغل بند، پیچ و مهره ها، بلبرینگ و از همه مهم تر شفت و روتور می باشد.

این دستگاه سنگ شکن کوبیت دو طرفه دارای قطعات مصرفی بسیاری می باشد اما از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

سنگ شکن کوبیت دو طرفه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید