سنگ شکن کوبیت hs چیست

سنگ‌شکن ضربه ای HS

سنگ شکن های سری HS شرکت تجهیز توسعه تارتن دارای پوشش داخلی ضدسایش و قابل تعویض و دریچه های بازدید می باشد. که برای شکستن انواع سنگ کوهی و رودخانه ای با سختی بالا و مناسب برای شکستن سنگ های تا قطر 300 میلیمتر طراحی شده اند. این مدل سنگ شکن ها دارای سه سری سندان قابل تنظیم ( در حد میلیمتر) است که به طور مجزا از یکدیگر عمل مینماید و امکان کنترل کامل دانه بندی محصول خارج از دستگاه را فراهم نموده و قادر به تولید مصالح بتونی و آسفالتی با دانه بندی پیوسته خواهند بود. روتور سنگ شکن های سری اچ اس، دارای 4 ردیف پره چکش میباشد که 8 عدد چکش در آن جهت امر خردایش قرار داده میشوند.

از مزایای و برتری سنگ شکن های سری HS می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  • عملکرد عالی
  • استهلاک کم
  • ظرفیت و راندمان بالا
  • تعویض آسان قطعات یدکی دستگاه
  • دارای سندان قابل تنظیم
  • قابل ریگلاژ بودن چکشها
  • تولید مصالح چندوجهی مناسب جهت بتن
  • توزیع دانه بندی مناسب و فرم کاملا مکعبی و منظم دارد که برای مصارف ساخت بنا و راهسازی مناسبتر است.
مشخصات انواع سنگ شکن های سری HS
ردیفمدل (cm)حداکثر ابعاد ورودی (mm)ابعاد مصالح خروجی (mm)ظرفیت تولید(t/h)قدرت موتور (kw)وزن دستگاه (ton)
1سنگ شکن کوبیت HS70-1500-1280-100558-8.5
2سنگ شکن کوبیت HS100-2000-14150-18090-11014.5-15
3سنگ شکن کوبیت HS140-2500-20150-22513518.5-20
4سنگ شکن کوبیت HS160-3000-20200-300135

شرح سنگ شکن های ضربه ای Impact Crushers

 

دو نوع تأثیرگذار سنگ شکن های عمودی و ضربه افقی هستند. سنگ شکن افقی (HS) سنگ خرد شده توسط سنگ نهفته با چکش هایی که به روتور چرخان محکم می شوند. ضربه عمودی شفت (VSI) از سرعت به عنوان یک نیروی اصلی برای خرد کردن سنگ استفاده می کند.

آسیاب چکشی

در سنگ شکن های ضربه ای، جهت خردایش بجای فشار، از مواد ضربه ای بمانند چکش استفاده می کنند. این نوع سنگ شکن برای استخراج معادن، متالورژی، سیمان، مصالح ساختمانی، صنایع شیمیایی و صنایع آب و برق و غیره مناسب است. سنگ شکن های ضربه ای از یک موتور که دارای 2 تا 6 پره است و با سرعت زیاد دوران میکند ، تشکیل شده اند. نقش پره ها ، پرتاب قطعات بار ورودی بطرف جدار داخلی سنگ شکن است. بر روی جدار داخلی دستگاه نیز تعدادی سپر (صفحات عاجدار از جنس سخت فولاد منگنزدار) نصب شده است که نقش ماله را ایفا میکند و قطعات بار ورودی در اثر برخورد با آنها خرد میشوند. سرعت حرکت پره ها 15 تا 50 متر در ثانیه است و سرعت قطعات بار ورودی در هنگام برخورد با موانع به حدود 6/1 برابر سرعت پره ها میرسد. وضعیت سپر ها قابل تنظیم است. به علاوه در صورت ورود یک جسم خارجی سخت ( مثل قطعات فلزی ) ، این سپر ها امکان خروج جسم از دستگاه را میدهند. سنگ شکن های سری HS دارای 5 عدد پره از ورق ST52 به ضخامت 80 میلیمتر است.

کوبیت hsنسبت خرد کردن سنگ شکن های ضربه ای در مسیر بسته به حدود 10 تا 30 میرسد و میتوان از آنها به عنوان وسیله ای مناسب برای خرد کردن مواد تا ابعاد کوچکتر از 15 میلیمتر استفاده کرد.

میزان نرمه تولید شده در این وسیله نسبتا زیاد است. این سنگ شکن HS برای خرد کردن موادی با سختی سایندگی زیاد متناسب نیست . توصیه می شود از سنگ شکن های ضربه ای در مواقعی که مدار سیلیس کمتر از 7% می باشد، استفاده شود. در غیراین‌صورت، استفاده از آن برای خردایش موادی با مقدار سیلیس بیشتر و حتی ماسه سنگ ها، منتج به افزایش بسیار سنگین  هزینه های نگهداری و تعمیرات دستگاه می شود. لوله وسط سنگ شکن های سری HS لوله مانیسمان به ضخامت 30 میلیمتر است.

خرید نوار نقاله

مکانیزم خردایش

دستگاه سنگ شکن های سری HS با استفاده از سرعت بالای روتور، به مواد شکسته شده از مراحل قبل ضربه وارد می کند. مواد ورودی پس از ضربه چکش خرد شده و دوباره به صفحه پوشش برخورد نموده و در نهایت از درگاه تخلیه خارج می شود. کاربر می تواند فاصله بین قاب پشتی و قاب روتور را تنظیم کند، که با این روش اندازه و شکل دانه مواد را می توان تغییر داد.

ویژگی های عملکرد:

  • یک ساختار ساده ، عملکرد منحصر به فرد ، مناسب برای خرد کردن سنگ سخت.
  • مصرف انرژی کم ، عملکرد بالا ، نسبت خردایش سنگ شکن زیاد ، به طور کلی 10-20 ، تا 50-60.
  • با عملکرد شکل دادن ، محصول به شکل مکعب ، تراکم بسته بندی بالا ، اندازه تخلیه قابل تنظیم ، روند شکست ساده است.
  • توزیع دانه بندی مناسب
  • به راحتی می توان مقدار تغذیه خط تولید را تنظیم کرد و اندازه خوراک را افزایش داد.
  • استفاده از تجهیزات شکست ضربه از مواد جدید مقاوم در برابر سایش و از جنس فولاد منگنزدارساخته شده، بنابراین چکش صفحه ، صفحه ضربه و صفحه آستر دارای طول عمر بیشتری است.
  • استفاده و نگهداری آسان ، می تواند به عنوان سنگ شکن انتخابی استفاده شود.
  • قطعات سنگ شکن صفحه پوشش ضربه ای منحصر به فرد ، مخصوصاً برای خرد کردن سنگ سخت ، کارایی بالا و صرفه جویی در مصرف انرژی.

سنگ شکن کوبیت اچ اس

از سنگ شکن های سری HS به عنوان سنگ شکن های اولیه و ثانویه میتوان استفاده کرد. انواع سنگ شکن های ضربه ای  در دو تیپ ساده و هیدرولیکی در مدل های یکطرفه و دوطرفه (نظیر مدلهای کوبیت 80، کوبیت 100، کوبیت 120 و کوبیت 180) و انواع HS (HS7, HS10,HS14 ,HS16) که در ظرفیت های 80، 100 ،120،180، 240 و حتی تا 300 تن در ساعت در شرکت تجهیز توسعه تارتن ساخته می شوند.

انواع سنگ شکن های سری HS

سنگ شکنهای کوبیت بهرینگر آلمان یا همان سنگ شکن های سری HS، یکی دیگر از انواع سنگ شکن های ضربه ای می باشند که با نیروی ضربه ای که چکش های در حال دوران تعبیه شده بر روی روتور به مواد ورودی وارد میکنند موجب خرد شدن آن ها می گردند. سنگ شکن های سری HS مناسب برای خرد و تکه تکه کردن مواد سخت می باشند. در سنگ شکن های سری HS سه سری سندان که قابلیت تنظیم وجود دارند به صورت جدا از هم تعبیه شده است. این سندان های قابل تنظیم و جدا از هم امکان و توانایی کنترل تولید را در این سنگ شکن فراهم می آورند. سندان بالایی به طور کامل و یکپارچه از فولاد منگنزی ساخته شده است. در حالی که سندان های وسطی و پایینی از جنس بدنه آهنی ساخته شده اند. این سندان های وسطی و پایینی توسط کفشک های منگنزی پوشش داده شده اند.

دستگاه سرند

سنگ شکن های سری HS دارای یک روتور دیسکی بسیار سنگین می باشند. این روتور دیسکی گشتاور بسیار زیاد و همچنین انرژی فراوانی تولید می کند که موجب چرخش یکنواخت روتور می گردد. در نتیجه‌ این گشتاور زیاد و چرخش یکنواخت، راندمان‌ و بازدهی سنگ شکن افزایش می یابد و مصرف آن کاهش چشمگیری می یابد.

این روتور سنگین موجود در سنگ شکن های سری HS مصرف انرژی را نسبت به سایر سنگ شکن ها کاهش داده و به عنوان یک مزیت به شمار می رود. همچنین این روتور سنگین دیسکی باعث کاهش نوسان آمپر در این سنگ شکن می شود.

کوبیت در حال بارگیریيک سنگ شکن سری HS

اجزای سازنده سنگ شکن های سری HS

روتور سنگ شکن های سری HS دارای 5 عدد پره می باشد که هر یک از آن ها از جنس ST52  می باشند و دارای ضخامتی معادل 80 میلی متر می باشند. در وسط روتور یک لوله وجود دارد. این لوله مانیسمان به ضخامت 30 میلیمتر می باشد. قطعاتی که برای نگهداری چکش روتور تعبیه شده اند، در تمام سطوح ماشینکاری شده اند. سطوح ماشینکاری شده باعث میشود که علاوه بر اینکه روتور بالانس بماند, امکان جوشکاری مناسب هم فراهم گردد. جوشکاری از ترکیدن و شکستن روتور جلوگیری می کند و به این صورت طول عمر روتور را دوام می بخشد. شفت اصلی این سنگ شکن از جنس فولاد فورج MO40 می باشد. تمامی چکش ها، سندان ها و قطعاتی که به عنوان محافظ بدنه به کار گرفته می شوند از جنس فولاد منگنزی می باشند. این امر سبب افزایش طول عمر آن ها گردیده و از خرابی ها جلوگیری می نماید.

خرید سنگ شکن فکی

در زیر سنگ شکن های سری HS لاستیکهای ضربه گیری تعبیه شده است. وظیفه‌ی این لاستیکهای ضربه گیر جلوگیری و ممانعت از منتقل شدن لرزش های محتمل سنگ شکن به شاسی و فونداسیون می باشد. همچنین کار دیگری که این لاستیکهای ضربه گیر انجام می دهند این است که از بلبرینگ ها محافظت کنند و به این صورت باعث طولانی تر شدن عمر یاتاقان ها و بلبرینگ ها شوند. تمامی فولی ‌ها به بوش کونیک مجهز هستند و موجب می شوند که تعمیرات با سهولت انجام پذیرند. همچنین استفاده از این بوش ها از خوردگی و لق شدن خار فولی ممانعت به عمل می آورد. در دهانه ورودی سنگ شکن های سری HS یک پرده لاستیکی قابل تعویض تعبیه شده است تا از پرتاب سنگ ها به بیرون دستگاه جلوگیری نماید.

ویژگی های سنگ شکن های سری HS

سنگ‌شکن های سری HS برای خرد کردن سنگ هایی که ساختار سخت دارند مورد استفاده قرار می گیرند. فرایند خرد شدن در این سری از سنگ شکن های کوبیت به این صورت است که با ضربه‌ی اولیه چکش ها به بار و مواد ورودی، بخشی از آن ها کنده می شود. این مرحله نخست می باشد. سپس این تکه های سنگ با سندان مقابلشان برخورد می کنند و بخش دیگری از آن ها کنده می شود. مراحل دوم و سوم نیر در سنگ شکن های سری HS به همین صورت انجام می پذیرد. این مراحل تا آنجا ادامه پیدا میکند که در اثر ضربات وارد به مواد آن ها به اندازه مورد نظر بار خروجی برسند.

در اطراف بدنه های سنگ شکن های سری HS دریچه های متعددی قرار گرفته است. هم چنین انواع مختلفی از چکش ها در داخل سنگ شکن های سری HS موجود می باشد.

دستگاه-سنگ-شکن-هاي-سري-HS

مدل های سنگ شکن سری HS

این نوع سنگ شکن در چندین مدل مختلف از جمله HS7 , HS10 , HS11 , HS14 , HS16 تولید و عرضه می شود. اما برای مثال مدل HS 11 دارای کاربرد کمتری می باشد و کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

بر روی دیواره داخلی سنگ شکن های سری HS تعدادی سپر آجدار که از آلیاژهای ضد سایش ساخته شده اند، قرار گرفته است. این سپرها نقش یک مانع را ایفا می کنند و قطعات و تکه سنگ های بار ورودی در اثر برخورد با آن ها خرد می شوند. این پره ها با سرعتی در بین ۱۵ تا ۵۰ متر در ثانیه حرکت می کنند.

سنگ شکن HS10 طرح بهرینگر

یکی از انواع مدل های سنگ شکن های سری HS سنگ شکن HS10 می باشد. این سنگ شکن مدل HS10 با توجه به ساختار خود دارای مزایای بسیاری از جمله تولید مصالح کاملا استانداردی که برای مصارف آسفالت و بتن کاربرد دارد، می باشد و در صنعت بتن و آسفالت مورد استفاده قرار می گیرد. قدرت الکتروموتور این مدل از سنگ‌شکن های سری HS یعنی HS10، 90 کیلو وات می باشد. موتور HS10  دارای یک شاسی مجزا که قابل تنظیم نیز هست می باشد و با 540 دور در دقیقه می چرخد.

سنگ شکن های سری HS مناسب برای خرد کردن انواع سنگ های کوهی و رودخانه ای كه سختی بالایی دارند، طراحی شده است برای خرد کردن سنگ هایی تا قطر 300 میلیمتر کاربرد دارد.

سنگ شکن HS7 طرح بهرینگر

یکی دیگر از سنگ شکن های سری HS که بسار محبوب است سنگ شکن HS7 طرح بهرینگر است. این دستگاه ابعاد ورودی ۰ تا ۱۵۰ میلیمتر را به ۰ تا ۱۲ میلیمتر تبدیل میکند و ظرفیت تولید ۸۰ تا ۱۰۰ تن در ساعت را دارد.

از مزایای سنگ شکن های سری HS می توان به استهلاک پایین و ظرفیت بالای آنان اشاره کرد. ویژگی منحصر به فرد دیگر آن ها توانایی تنظیم بار خروجی از 3 ناحیه می باشد. به دلیل وجود دریچه های بازدید و پوشش ضد سایش در سنگ شکن های سری HS، تعمیر و نگهداری آنان بسیار راحت می باشد و عمر طولانی و عملکردی عالی دارند.

 

قیمت و خرید انواع سنگ شکن های سری HS

در صورت نیاز میتونید همین حالا سنگ شکن سری HS مد نظر خود را از تارتن خریداری بفرمایید.

استعلام قیمت: 02188804017 – 09102828561

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید