سنگ-شکن-فکی

سنگ شکن معدن

 
 

 

سنگ شکن معدن دستگاهی است که برای کاهش سايز سنگ های بزرگ به سنگ های کوچکتر ، شن ، ماسه و یا گرد و پودر سنگی طراحی شده و مورد استفاده قرار مي گيرد. از آن ها ها می توان برای کاهش سايز و یا تغییر شکل مواد غير قابل استفاده کمک گرفت تا بتوان آن ها را به راحتی دفع یا بازیافت کرد.  هم چنين برای کاهش سايز مخلوط جامد مواد اولیه (مانند مخلوط سنگ) مي توان از سنگ شکن استفاده کرد، به طوری که تركيبات مختلف داخل مخلوط قابل شناسايي و تمايز شوند. در عملیات استخراج نيز از سنگ شکن معدن ها استفاده می شود که معمولاً بر اساس درجه تکه تکه کردن مواد اولیه دسته بندی می شوند. سنگ‌شکن های اولیه سنگ هایی بودند که با دست حمل مي شدند و اين سنگ ها باعث افزايش و تقویت قدرت عضلات دست می شدند. نيروي اين سنگ ها و عضلات دست براي خرد کردن و در برابر سندان سنگ استفاده می شد.

با انواع سنگ شکن معدن بیشتر آشنا شوید

فرآيند خرد کردن سنگ

خرد کردن در طي فرآیند انتقال نیرو اتفاق مي افتد که و توسط مزيت هاي مکانيکي ماده تقويت مي گردد. براي مثال موادي که از پيوند مولكولي تشكيل شده اند، پيش از خرد شدن پيوند قوي تر و مقاومت بيشتري در برابر تغییر شکل نسبت به قطعات خرد شده دارند. دستگاه های سنگ شکن يا خرد کن مواد را بین دو سطح جامد موازی یا مماس نگه می دارند و نیروی مورد نياز را برای بهم رساندن دو سطح و تولید انرژی کافی برای خرد کردن ماده و شکستن پيوندهاي مولكولي و يا تغيير دادن تراز آن ها نسبت به یکدیگر و در نتيجه تغییر شکل ماده را فراهم مي آورد.

فرآيند خرد کردن در سنگ شکن

هزینه سنگ شکن معدن را میتوانید از این شماره 09128182561 بپرسید.

انواع سنگ شکن معدن

سنگ شکن معدن هاي صنعتي را به طور كلي مي توان به دو دسته ي سنگ شكن هاي اوليه و ثانويه و سنگ شکن معدن هاي سوم و چهارم از نظر نوع تکه تکه کردن مواد و نوع اين عملکرد دسته بندي کرد. دو نوع اولیه و ثانویه عملکردشان به اين شكل است که براي استفاده و خرد کردن مواد درشت مناسب مي باشند. در حالي که انواع سوم و چهارم ذرات سنگ را به درجه بندی دقیق تر و تکه هاي کوچک تري  خرد می کنند.

خرید سنگ شکن فکی

در شکل ديگري از طبقه بندي، کلیه سنگ شکن ها را می توان در دو گروه اصلی قرار داد. سنگ شکن معدن های فشاری و ضربه اي. نوع فشاري مواد را تا هنگام شکستن تحت فشار قرار می دهند. سنگ شکن های فکی ، سایشی و مخروطی طبق اصل فشرده سازی کار می کنند. سنگ شکن های ضربه ای با استفاده از اصل ضربه سریع برای خرد کردن مواد استفاده می کنند. به اين صورت که يک ضربه سريع و بسيار قوي بر تکه سنگ اعمال مي كنند تا اين تکه خرد شده و به تکه هاي کوچکتري تقسيم گردد. اين نوع ضربه ای ، به نوبه خود، از اصل ضربه استفاده می کنند.

شيوه عملکرد سنگ شکن معدن

هر سنگ شکن معدن برای کار با اندازه و نهايت اندازه ي  مواد اولیه خاصي طراحی شده است و اغلب خروجی آن را به دستگاه غربالگری می رساند. دستگاه غربالگري وظيفه دارد که محصول را برای پردازش بیشتر، مرتب و هدایت کند. به طور معمول ، در صورت نیاز به کاهش سایز بیشتر ماده ، مراحل تکه تکه کردن با مراحل آسیاب کردن همراه است.

علاوه بر این ، سنگ شکن معدن ها به طور معمول در کنار یک دستگاه سنگ‌شکن ديگر قرار دارند تا تکه های بیش از حد بزرگ سنگ را برای یک دستگاه سنگ‌شکن کوچک تر کنند.

دستگاه سرند

همان طور که پيش از اين هم اشاره شد از سنگ‌شکن ها برای کاهش اندازه ذرات به مقدار مورد نياز استفاده می شود تا بتوان تکه سنگ را به صورت ذرات ریزتر در دستگاه آسیاب پردازش کرد.

یک خط فرآوری معمولی در یک معدن ممکن است از یک سنگ شکن معدن تشکیل شود و به دنبال آن یک آسياب نيمه خودشکن و یک آسیاب توپی هم وجود داشته باشد. آسياب نيمه خودشكن يا سگ-ميل ( SAG-mill ) در واقع چيزي بين آسياب هاي گلوله اي و آسياب هاي خود شکن است. بخشي از بار خرد کننده توسط گلوله هاي فولادي تامين مي گردد و بخش ديگر آن از ماده معدني که ابعاد مشخصی دارد ساخته شده است. در این جا آسیاب نيمه خود شکن و آسیاب گلوله ای به جای سنگ‌شکن در نظر گرفته می شوند.

یک دستگاه سنگ شکنفرايند سنگ شکني تکه هاي بزرگ

در طي انجام فرآيند ، مواد اولیه (در اندازه های مختلف) معمولاً توسط کامیون های کمپرسی ، بیل هاي مکانیکی یا لودر های جلو چرخدار به قیف سنگ شکن اصلی تحویل داده می شود.

یک دستگاه فیدر مانند فیدر پیش بند، نوار نقاله یا شبکه ارتعاشی میزان ورود این مواد به سنگ شکن را کنترل می کند. اين دستگاه  به طور معمول شامل یک دستگاه غربالگری اولیه است که به مواد کوچکتر اجازه می دهد خود سنگ شکن معدن را دور بزنند ، بنابراین باعث افزایش کارایی می شود.

 فرايند خرد کردن اولیه، قطعات بزرگ را به اندازه ای کوچک می کند که می توانند توسط ماشین آلات پایین دستی کنترل و اداره شوند.

برخی از سنگ شکن معدن ها متحرک هستند و می توانند سنگ هایی به بزرگی 1.5 متر (60 اینچ) را خرد و تکه تکه کنند. این واحدها که در مرحله اول در معدن استفاده می شوند قادر به حرکت با دستگاه های بزرگ تغذیه (به طور عمده بیل) برای افزایش ميزان تناژ تولید شده هستند.

در یک فرايند سنگ شكني متحرک ، این سنگ های خرد شده مستقیماً با بتن و آسفالت ترکیب می شوند و سپس بر روی سطح جاده براي ته نشين شدن پخش می شوند. با این کار نیاز به حمل سنگ هاي بزرگ به سنگ شكن هاي ثابت براي خرد شدن و سپس بازگشت به سطح جاده برطرف می شود.

جهت اطلاع از هزینه سنگ شکن معدن با شماره 09128182561 تماس بگیرید.

خط خردایش سیار (موبایل)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید