سنگ شکن کوبیت دو طرفه

 دستگاه سنگ شکن ضربه ای چیست 

سنگ شکن ضربه ای یک دستگاه همه کاره است که می تواند در هر مرحله از فرآیند خرد کردن استفاده شود. با این وجود ، ویژگی ها و قابلیت های مختلف این سنگ شکن ها به میزان قابل توجهی متفاوت است. سنگ‌شکن ضربه ای بيشتر با استفاده از نيروی فشار برای خرد کردن مواد، عمليات خرد کردن سنگ را انجام می دهد. ماده در درون محفظه ای در داخل دستگاه قرار می گيرد.

 

 

 

 

 

در انتها يا طرفين دستگاه سوراخ هايی به اندازه های متفاوت و دلخواه وجود دارد که برای خروج تکه های کوچکتر و پودر سنگ  تعبيه شده است. سنگ شکن ضربه ای بر اساس نوع خرد کردن مواد و به طور کلي به دو دسته‌ي افقی و عمودی تقسيم می گردد.

خرید سنگ شکن فکی

انواع مختلف سنگ‌شکن ضربه ای برای خرد کردن مواد به اندازه های کوچکتر از اصل ضربه استفاده می کنند، اما ویژگی ها، ظرفیت ها و کاربردهای آنان با یکدیگر فاصله زيادي دارد و اين موضوع سبب گسترش دامنه کاربرد آن ها می گردد. این سنگ شکن ها ممکن است در معرض سایش و هزینه های عملیاتی بالا و متقبل هزينه های بيشتری شوند.

سنگ شکن کوبیت 120

کاربرد سنگ شکن ضربه ای

سنگ شکن های ضربه ای با توجه به نیاز اندازه محصول نهایی تولید کننده ممکن است به عنوان سنگ شکن اولیه، ثانویه یا سوم مورد استفاده قرار گیرند. این سنگ شکن ها در پیکربندی های ثابت و يا قابل حمل برای رفع هرگونه تقاضا برای هر یک از صنایع موجود می باشند. اگرچه سنگ شکن های ضربه ای به طور کلی هزینه عملیاتی بالاتری نسبت به ساير انواع سنگ شکن دارند. هنگامی که مصرف کننده تمایل دارد تکه ها به شکل یکنواخت تری (مکعب مانند) تولید شوند، استفاده از این مدل سنگ شکن مطلوب است. هم چنين سنگ شکن ضربه ای ریزدانه های بیشتری برای تولید کنندگان آسفالت گرم تولید می کند.

آسیاب چکشی

سنگ شکن ضربه ای افقی

سنگ شکن ضربه ای افقی از یک قیف ، دو یا سه پیش بند (پرده) ، یک روتور و چکش (میله های دمنده) تشکیل شده است. در اصل ، محصولات بزرگ در قیف تغذیه می شوند يعنی در جایی که با چکش های روی روتور در حال چرخش تماس پيدا می کنند و مواد را به قطعات کوچکتر خرد می کند. وقتی مواد بزرگتر تحت اثر ضربه چکش ها قرار می گیرند، با هر پیش بند تماس پيدا کرده و آن را دوباره به چکش های چرخان منتقل می کنند تا دور دیگری از ضربه صورت پذيرد. اين فرايند تا زمان تخلیه از دستگاه سنگ شکن افقی ادامه می يابد.

سنگ شکن کوبیت دو طرفه

عملکرد سنگ‌ شکن افقی

 درجه بندی سنگ شکن های افقی توسط سرعت روتور کنترل می شود. هرچه سرعت خروجی بيشتر باشد، خروجی دقیق تر می باشد. تنظیمات شکاف پیش بند به اين صورت است که هرچه فاصله کمتر باشد، درجه بندی دقیق تر می شود. تعداد چکش ها بستگی به سرعت سنگ شکن دارد. ساختار روتور می تواند به صورت سرامیک باز یا جامد، ریخته گری یا ساخته شده باشد.

 در صورت استفاده از ضربه در جايگاه اولیه سنگ شکن ضربه ای ، یک روتور جامد بزرگ به دلیل اینرسی زیادی که برای عمل تکه تکه کردن بهینه و پشتیبانی از بخش جامد برای چکش ها دارد، توصیه می شود. استفاده از اين روتور منجر به افزايش طول عمر و هزینه های کمتر می شود. اگر ضربه در موقعیت دوم یا سوم باشد، در این صورت روتورهای سبک به شکل باز کارآمدی بيشتری دارند و پیش بندهای آویزان با جاذبه سنگین عملکرد پایدارتری را هنگام خرد کردن سنگدانه ها یا بازیافت محصولات آسفالت ارائه می دهند.

خرید نوار نقاله

چکش ها قسمت مهمی در فرايند خرد کردن با سنگ شکن ضربه ای افقی هستند. ترکیب فلزی چکشها بسیار مهم است. انتخاب نوار اشتباه برای عمليات ممکن است باعث کاهش تولید و افزایش هزینه های تعمیر / تعویض شود. چکش ها را می توان از آلیاژ ترکیبی منگنز ، کروم کم ، کروم بالا و سرامیک کروم بالا تهیه کرد. در ادامه بهترين ترکيب برای ساخت هر چکش امده است.

کروم به مقدار زياد : آسفالت ، مواد ساینده بسیار ، اندازه خوراک کمتر

کروم به مقدار متوسط: بیشتر آلاینده های فولادی ، برخی از آسفالت ، اندازه خوراک بزرگتر

کروم به مقدار کم: بتن ، تخریب ، سنگ دانه ها ، آلاینده های سنگین فولادی ، برای تغذيه بسیار بزرگ

منگنز : مواد ساینده ، آسفالت ، بتن ، سنگ دانه های سبک ، برخی از آلاینده های فولادی یا میلگرد ، اندازه تغذيه بزرگتر

سنگ شکن کوبیت HS10

سنگ‌ شکن عمودی

سنگ شکن ضربه ای عمودی از یک قیف تغذيه، لوله تغذیه، یک روتور و یا سندان ثابت یا قفسه های سنگی تشکیل شده است. اساساً ، مواد از طریق لوله تغذیه به داخل روتور می ریزند. سپس به دليل وجود نیروی گریز از مرکز، مواد را به لبه های ساکن ساخته شده از آلیاژهای فلز کامپوزیت یا قفسه های سنگ پرتاب می شوند. وقتی این تکه سنگ ها به سندان ها یا قفسه های سنگ برخورد می کند، در امتداد خطوط تنش طبیعی خرد می شوند و یک محصول مکعبی شکل یکنواخت ایجاد می کنند. این روش از نظر عملياتی هم اقتصادی است و هم کار ساده ای است. سنگ شکن عمودی بهترین عملکرد را در تولید ابعاد بسيار کوچک دارد. زیرا تنها نوع سنگ شکنی است که برای تولید محصول کوچکتر از قسمت تخلیه بسته نمی شود. همچنین محدوديت اندازه تغذیه توسط پیکربندی های لوله تغذیه و جدول اعمال می شوند.

عملکرد سنگ‌ شکن عمودی

این سنگ شکن یکنواخت ترین شکل مکعبی را برای محصولات نهایی تولید می کند. اين يکنواختی به دلیل توانایی اين نوع سنگ‌شکن ضربه ای در ثابت و يکنواخت تجزیه کردن سنگدانه ها از طریق ضربه زدن می باشد. عمليات ضربه زدن را می توان با چکش های متحرک سریع همانطور که در سنگ شکن ضربه ای افقی دیده می شود یا با پرتاب شدن به سمت یک سندان یا دیوار سنگی نيز انجام داد.

سنگ شکن ضربه اي عمودي

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید