دستگاه الواتور چيست؟

الواتور مکانیزمی برای انتقال مواد فله ای قابل حمل مانند غلات یا کود به صورت عمودی مي باشد. الواتور مي تواند انواع مواد مختلفي از توده های سبک و سنگین را انتقال دهد. اين دستگاه مناسب براي حمل مواد مختلفي مانند مواد پودری و شن و ماسه و حتي مواد سخت تري مثل کلوخه هاي سنگ و سيمان خرد شده مي باشند.

با انواع الواتور آشنا شوید

همچنين از الواتور براي جابجايي مواد شيميايي و مواد غذایی مانند حبوبات و آرد مي توان استفاده کرد. از این بالابرها همين طور در حمل مواد ساختمانی در موقع ساخت و ساز استفاده مي گردد. الواتورها همچنين در مراکز مختلف صنعتی و شیمیایی و يا در مراکز تولیدی مانند کارگاه‌ های ذوب فلزات كاربرد هاي بسياري دارد.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره 09128182561  تماس بگیرید.

یک الواتور صنعتییک الواتور صنعتی

دستگاه الواتور قادر است مواد را تا ارتفاعي بيش از 50 متر به بالا منتقل کند. همچنين اين بالابر صنعتي توانايي حمل حجمي معادل با 450 متر مکعب را در ساعت دارا مي باشد. حساسیت در این نوع بالابر صنعتی در بارگذاری بیش از مقدار مجاز تعيين شده مي باشد که مي تواند نتايج مخربي بر روي دستگاه باقي بگذارد. همچنين نکته مهم و حائز اهميت ديگر در مورد بارگذاري الواتورها آن است که اين بارگذاري بايد به صورت یکنواخت انجام پذيرد.

دستگاه الواتور تسمه ایاجزای سازنده الواتورها

هر دستگاه بالابر صنعتي از قسمت هاي مختلفي تشکيل شده است. اين اجزا عبارتند از :

قسمت حمل بار در الواتور که به آن باکت یا کاسه‌ نيز می‌گویند. اين قسمت به صورت محفظه هاي كاسه اي شكل مي باشد که موادي که قرار است جابجا شوند درون آن قرار مي گيرند. يک باند کششی که وظيفه آن تامين قدرت محرک برای حمل مواد به قسمت حمل‌کننده بار تامين نيروي انتقال مي باشد. اين باند کششي مي تواند به صورت تسمه لاستیکی یا زنجیری باشد. تکیه گاه ‌ها و قسمت های میانی در الواتور شامل پولی‌ ها رولر ها و چرخ زنجیرها مي باشد برای ایجاد نيروي کشش اولیه در قسمت کششی  این دستگاه ، از دستگاه Take Up استفاده مي شود. همچنين يکي ديگر از قسمت هاي اين دستگاه، واحد محرکی است که وظيفه آن ایجاد حرکت در بخش کششی بالابر مي باشد. و آخرين قسمت از اجزاي تشکيل دهنده يک الواتور قاب یا محفظه سیستم آن مي باشد.

برای استعلام قیمت دستگاه الواتور با این شماره 09128182561 تماس بگیرید.

اجزای داخلیاجزای داخلی

عملکرد بالابرها

شيوه و روش بارگذاري در این بالابرها اهميت ويژه اي دارد. اين اهميت تا آنجا است که بر اساس اين شيوه بارگذاري، الواتورها دسته بندي مي شوند. اولين نوع بالابری ميباشد که سرعت زیادی دارد و تخلیه آن به صورت گریز از مرکز انجام مي گيرد. نوع دوم دستگاه هايي هستند که سرعت کمی دارند و تخلیه آن ها به وسيله نیروی ثقل يعني با منحرف کردن پولی بالايي از راستای بالابر صورت مي گيرد. نوع سوم آن دسته بالابر هايي هستند که سرعت کمی دارند اما اين بار تخلیه توسط نیروی ثقل و با منحرف نمودن مسیر برگشت انجام مي پذيرد.

دستگاه الواتور کاسه ای چهارمين مدل الواتور هم سرعت كمي دارد و به وسيله باکت های پیوسته تخليه مي گردد. پنجمين و آخرين نوع از اين دستگاه هاي صنعتي نيز آن هايي هستند که سرعت کمی دارند ولي تخليه آن ها به صورت داخلي مي باشد. همچنين الواتورها را مي توان بر اساس نوع کاسه يا باکت آن ها دسته بندي کرد. مدل اول مدل عميق يا به اصطلاح DEEP مي باشد. دومين مدل کم عمق مي باشد که نام لاتين آن SHALLOW مي باشد. آخرين مدل بالابر بر حسب نوع کاسه مدل V شکل است.

برای اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت دستگاه الواتور با شماره 09128182561  تماس بگیرید.

نحوه عملکردنحوه عملکرد

بر اين اساس از مدل عمیق بیشتر برای بالا بردن مواد خشک با سیالیت خوب استفاده مي شود. لبه باکت در این مدل زاویه 65 درجه اي دارد. بر خلاف مدل کاسه عميق الواتور، مدل کم عمق اين دستگاه بالابر صنعتی برای مواد تر و موادی که سیالیت کمی دارند کاربرد دارد و مورد استفاده قرار مي گيرد. زاویه لبه کاسه در مدل کم عمق 45 درجه می‌باشد. از اين  كاسه هاي کم عمق فقط در بالابرهایی استفاده مي گردد که دارای فاصله بین کاسه ها مي باشند. نوع باکت های V شکل کاربرد نسبتا متفاوت تري نسبت به دو نوع قبلي دارند و فقط در بالابرهاي پیوسته به کار مي روند. الواتورهاي پيوسته عموما برای حمل و جابجايي مواد کلوخه‌ای حجیم و بزرگ و همچنين مواد ساینده مورد استفاده قرار مي گيرند.

خرید نوار نقاله

 جنس باکت هاي الواتور می‌تواند از نوع فلزی و یا از نوع پلاستیکی باشد. نوع ورق فلزي براي ساخت کاسه ‌های فلزی را بر اساس شرايط كاري و نوع موادي که قرار است جابجا کنند، انتخاب مي کنند. اگر شرايط کاري اين باکت ها به گونه اي باشد که با مواد ساینده در تماس باشند، معمولا از ورق‌های فولادی ضد سایش براي ساخت آن‌ها استفاده مي شود تا طول عمر بيشتري داشته باشند و عمر کارکرد آن‌ ها نيز افزايش يابد.

الواتورالواتور

سنگ شکن های فک از اواخر قرن نوزدهم در حال گسترش است. در قرن گذشته ، بیش از 70 نوع مختلف سنگ شکن فکی در مناطق مختلف جهان ساخته شده است.

انواع الواتور ها

به طور كلي سه سبک مختلف از الواتور براي حمل و نقل مواد به صورت عمودي موجود مي باشد. اين دسته بندي بر اساس نوع تخليه اي که هر کدام از اين دستگاه ها دارند مي باشد. الواتور با روش تخليه به صورت گريز از مرکز اولين نوع مي باشد. اين شيوه، شيوه مرسوم مي باشد كه در بسياري از تاسيسات به منظور جابجايي غلات مورد استفاده قرار مي گيرد. باکتهای این بالابر با استفاده از نیروی گریز از مرکز مواد را به صورت آزادانه اي تخليه مي کنند. در واقع اين مواد از داخل بالابر به داخل جوش تخليه که در بالاي آن قرار دارد پرتاب مي شود.

دومين نوع الواتور با روش تخليه به صورت مداوم مي باشد. از اين مدل از بالابرها معمولا براي جابجايي مواد روان اما کند و بدون جريان استفاده مي شود. باکت ها در اين روش بر روي هم تخليه مي گردند. البته در اين روش هم به نيروي گريز از مرکز نياز است و براي به وجود آمدن اين نيرو بايد سرعتي وجود داشته باشد.

برای استعلام قیمت با این شماره 09128182561  تماس بگیرید.

دستگاه سرند

آخرين نوع الواتور بر اساس شيوه تخليه مواد، الواتور با تخليه مثبت مي باشد. از اين روش براي جابجايي و تخليه محصولات حساسي مانند ذرت بو داده، آب نبات و يا چيپس سيب زميني استفاده مي شود. براي تخليه اين محصولات بايد دقت داشت که به هنگام تخليه خرد نشوند و آسيب نبينند. از اين رو تخليه بايد به شيوه اي ملايم صورت گيرد. در اين شيوه باکت به وسيله يک زنجير دو رشته اي کار مي کنند و توسط دو پايه هم در جاي خود نگه داشته مي شوند تا بتوانند حرکت آزادانه اي داشته باشند و آزادانه بچرخند.

دستگاه الواتور چيست؟

قیمت و خرید انواع الواتور ها

در صورت نیاز میتونید همین حالا دستگاه الواتور مد نظر خود را از تارتن خریداری بفرمایید.

استعلام قیمت: 02188804017 – 09102828561

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید